קריירה ולימודים

השוטר התפטר לאחר שפרסם את הפוסט השערורייתי הזה

שוטר ממדינת ג'ורג'יה התפטר השבוע ממשרתו, לאחר שהושעה בעקבות פוסט הומופובי שפרסם בפייסבוק. כעת ייתכן והוא יצא למלחמה משפטית בצל העלייה בפופולריות שלו
מערכת ice | 
שוטרים (צילום vecteezy)
סערה התעוררה החודש במדינת ג'ורג'יה בארה"ב לאחר שהמשטרה המקומית השעתה שוטר צעיר בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק. כעת, לאור החשש מפיטורים ופגיעה נוספת השוטר מודיע שהתפטר ובאותה נשימה מביע חשש עבור שוטרים אחרים שמאמינים כמוהו שנישואים הם רק בין גבר לאישה.

בתחילת החודש השוטר הצעיר, בן 19 בלבד, ג'ייקוב קרסי, פרסם פוסט קצר בפייסבוק ובו כתב: "אלוהים תכנן את מוסד הנישואים. הנישואים קשורים לישו ולכנסייה. זו הסיבה שאין דבר כזה נישואים בין הומוסקסואלים". לאחר פרסום הפוסט הנהלת המשטרה קיבלה תלונה אנונימית שהביאה להשעייתו של השוטר, מתוך חשש שהוא לא יכול לבצע את עבודתו בשטח ללא השפעה של דעותיו האישיות ולאור העובדה שסירב למחוק את הפוסט.
במסגרת המכתב הובהר לשוטר הפורש שנישואים חד מיניים הם חוקיים במדינת ג'ורג'יה, כבר החל משנת 2015. 
אף שלא פוטר, השוטר פרסם בעמודי המדיה החברתית שלו שבחר להתפטר היות והובהר לו שהוא עלול להיות מפוטר אם יעלו פוסטים נוספים באותו סגנון. כמו כן הוא ציין שהוא בודק אפשרות של תביעה: "לא עשיתי דבר רע והם אמרו לי את זה, זו הסיבה שלא פיטרו אותי. הם רצו שאחזור לעבוד אבל ניסו לייצר מדיניות שתמנע ממני להגיד כל דבר שמישהו אחר עלול להיעלב ממנו". 
לכך הוא הוסיף: "מדובר בתקדים מסוכן: מצב שבו אתה לא נמצא בשעות העבודות ואומר משהו דתי או אפילו כל דבר בזמן שאתה בכנסיה אתה עלול להיות מפוטר בגלל זה". כמו כן, קרסי ציין שמפקד התחנה אף השווה את הפודקאסט שלו, בו הוא כבר הביע דעות נוספות בנושאי להט"ב, דומה למצב בו אדם שאינו אפרו-אמריקאי יאמר את המילה "כ*שי". 
באשר לפרישה, קרסי טוען שהוא לא הרגיש בטוח לצאת לשטח ושהנהלת התחנה תיתן לו גיבוי  ומדובר בעבודה מסוכנת מדיי בשביל לקחת את הסיכון הזה. כמו כן, לטענתו שוטרים רבים מהתחנה פנו אליו בתמיכה ושהוא אינו כועס עליהם על כך שהם לא תומכים גם בפומבי. לדבריו מדובר בשוטרים עם משפחות וצורך לכלכל את הבית, בעוד שהוא רק בן 19 ונמצא במצב פחות מסוכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה