קריירה ולימודים

"נאבקים על אוכל לילדים": עובדי הלמ"ס מפגינים במחאה על תנאי העסקתם

בבית הלמ"ס בירושלים מתקיימת בשעה זו הפגנה בהשתתפות סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמחאה על פגיעה מתמשכת בתנאי העסקתם ושחיקת שכרם. ההפגנה היא חלק משביתת אזהרה בעקבות גרירת רגליים מצד משרד האוצר במשא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי
מערכת ice |  1
הפגנת סוקרי הלמס (צילום דוברות ההסתדרות)
בשעה זו מתקיימת בבית הלמ"ס בירושלים הפגנה בהשתתפות סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמחאה על פגיעה מתמשכת בתנאי העסקתם ושחיקת שכרם. הסוקרים דורשים להשוות את תנאי העסקתם לתנאי עובדי המדינה.
ההפגנה היא חלק משביתת האזהרה שמקיימים היום סוקרי הלמ"ס, בעקבות גרירת רגליים מצד משרד האוצר במשא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי. זאת, בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז בספטמבר 2020.
בלמ"ס מועסקים קרוב ל-400 סוקרים, אשר מועסקים בחוזים אישיים המתחדשים משנה לשנה. מהלך זה פוגע בצבירת הוותק של הסוקרים ויוצר חוסר ודאות תעסוקתי. כמו כן, הסוקרים אינם מקבלים החזר על הוצאות הנדרשות מהם כחלק מעבודתם. במסגרת תפקידם נדרשים הסוקרים לנסוע ברחבי הארץ בכדי לראיין את משתתפי הסקרים. הסוקרים ממנים מכיסם את עלויות הנסיעה והלינה ואינם מקבלים החזר מלא על כך. בנוסף, השכר השעתי המשולם לסוקרים אינו משקף את היקף עבודתם, שהתרחב משמעותית בשנים האחרונות. הסוקרים דורשים לשפר את שכרם, את דרך העסקתם ותנאי העסקתם.

צילום: דוברות ההסתדרות
לצד כל אלו, משרד האוצר הודיע לסוקרים בדצמבר האחרון, כי החל מפברואר 2023 מועד תשלום השכר החודשי ישתנה מהראשון לחודש לתשיעי לחודש. החלטה זו התקבלה באופן חד צדדי וללא שיתוף והכנה מוקדמת של הסוקרים. כבר למעלה משנתיים הסוקרים מנסים לקיים מו"מ עם האוצר בכדי להגיע להסכם קיבוצי - זאת ללא הצלחה. לאור זאת, הוחלט לקיים את שביתת האזהרה במטרה להחזיר את משרד האוצר לשולחן המשא ומתן ובאמצעותו להגיע להסכם קיבוצי.
יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל: "הסוקרים משתכרים בשכר שעתי, חרף העובדה שהם עובדי מדינה. תנאי העסקתם אמורים להיות כמו של כל עובדי המדינה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עובדים בשרות המדינה בחוזה מומצא
    בושה למדינה 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הסוקרים עובדים קשה ולא מתוגמלים בהתאם. מקבלים שכר ממנימום כבר 20 שנה. אסור לעבור על סדר היום...
    סגור