קריירה ולימודים

עובדי פייסבוק שפוטרו מספרים: "קיבלנו מייל באמצע הלילה"

לאחר שמטא החלה בגל פיטורים ענק של 13% מכוח האדם שלה מכל העולם, וגם כאן בארץ, העובדים שקיבלו את הידיעה המרה במייל מתחילים להגיב

מערכת ice |  1
פייסבוק (צילום shutterstock)
השבוע דווח כי לאור הדו"ח הרבעוני המאכזב של מטא ולאור הצניחה הגדולה בשווי המנייה שלה, החברה שייסד מארק צוקרברג תפטר לא פחות מ-11 אלף עובדים - 13% מסך כוח האדם שלה. והיום (חמישי) החלו לצוף התגובות הכואבות של אותם המפוטרים שגילו על כך,  לא פחות ולא יותר, דרך הודעה במייל.
בין העובדים המפוטרים היה קרלוס גיפוני, מנהל מוצר בחברת הבת של מטא, "אינסטגרם", שכתב: "התעוררתי לגלות שפוטרתי על ידי מטא/אינסטגרם דרך אימייל. בלי אזהרה, אחרי שנאמר לי על ידי בכיר כי הצוות שלי הוא חשוב ולכן אני לא בסכנה. מפוטרים רבים ברחבי החברה דרך הודעה במייל. קלאסי". 
המצב אפילו יותר עבור מדיסון סטריקלנד שקמה הבוקר בדיוק לאותה הודעה מייל, אלא שהיא לא ציפתה לכך כלל בהיותה במרחק של שבועיים בלבד מהיציאה לחושפת לידה היות והיא בחודש השמיני להריונה.
מדובר בפיטורים הנרחבים ביותר בהיסטוריה של החברה ובעקבות הביקורת הרבה צוקרברג ניסה להתנצל בפני המפוטרים ואף הודה בכנות שלא העריך נכונה עד כמה החבר התנצח לאור התחרות הרבה והמצב הכלכלי בעולם. 
עובד נוסף שעבד בתור מהנדס תוכנה במטא כתב ש"הדבר התבצע ללא פגישה ראויה במחלקת כוח אדם, ללא ההזדמנות להיפרד מהקולגות. נדמה כי לא היה שום שיח בין ההנהלה ומנהל שלי, כולל הצגת הסיבות לפיטורים. פשוט פעולה קרה, לא אישית באמצעות מייל ועוד לפני שאתה בכלל מתעורר". עובדת אחרת כתבה שהיא "עצובה, פגועה, חסרת ביטחון, מאוכזבת ובעיקר מובטלת". 
על פי הדיווחים, העובדים שכן נותרו במטא נשארו מפוחדים למדיי באשר למקומם בחברה ובאשר לעתיד החברה עצמה. רבים מסרו כי הפרטים היחידים שלהם הם מודעים באים בידיעות ברשת ולא מהחברה עצמה. 
לפי צוקרברג מטרת הפיטורים היא לחסוך באופן דרסטי בהוצאות של החברה, אשר מנייתה צנחה השנה ב-70%. צוקרברג הוסיף כי מדובר בשינוי משמעותי ותרבותי בדרך שבה החברה פועלת. גלי פיטורים התרחשו גם במסגרת חברות אחרות כמו ליפט וטוויטר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וישמע ישורון ויבעט. (ל"ת)
    אורח 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור