קריירה ולימודים

אפליקציית המוניות חותכת 13% מכוח האדם שלה

חברת המוניות השיתופיות האמריקאית "ליפט" פיטרה 5,000 עובדים לפחות, זאת לאחר שמניית החברה צנחה בכ-68% 
מערכת ice | 
פיטורים (צילום shutterstock)
חברת המוניות השיתופיות האמריקאית "ליפט" הכריזה אתמול (חמישי) על צמצום של 13% מכוח העבודה שלה. באימייל ששלח לוגן גרין מנכ"ל החברה נטען כי הקיצוצים מגיעים בשל החשש ל"מיתון סביר מתישהו בשנה הבאה".
בימים אלה Lyft נמצאת במצב לא פשוט בכלל. מניות החברה ספגו ירידה חדה של כמעט 68% עד היום, מה שהביא את שווי השוק שלה מתחת ל-5 מיליארד דולר. מתוך כך בליפט הודיעו כי החברה תפטר 5,000 מעובדיה.
עבור העובדים המפוטרים, Lyft הבטיחה עשרה שבועות של שכר, כיסוי שירותי בריאות עד סוף אפריל, הבשלה מואצת של הון לתאריך ההבשלה ב-20 בנובמבר וסיוע בגיוס. עובדים שהיו שם יותר מארבע שנים יקבלו ארבעה שבועות נוספים של שכר, הם הוסיפו.
Lyft היא לא חברת הטכנולוגיה היחידה שהכריזה על קיצוצים או הקפאת עובדים לאחרונה. Netflix, Spotify, Coinbase, Shopify ולאחרונה חברת התשלומים Stripe הודיעו על פיטורים. וגם אמזון, גוגל והבעלים של פייסבוק Meta נקטו צעדים כדי להפחית את ההוצאות שלהם.
"אנחנו לא חסינים מפני המציאות של אינפלציה וכלכלה מאטה", כתב גרין. "אנחנו צריכים ש-2023 תהיה תקופה שבה נוכל לבצע טוב יותר מבלי שנצטרך לשנות תוכניות בתגובה לאירועים חיצוניים - והמציאות הקשה היא שהפעולות של היום מכוונות אותנו לעשות זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה