קריירה ולימודים

רואי החשבון רימו בבחינת ההכשרה, הפירמה תשלם מאות מיליונים

פירמת רואי החשבון הידועה נקנסה במאות מיליונים לאחר שהתגלה כי רואי החשבון שלה רימו בבחינות הכשרה שונות, "בושה שאלו שאמורים לפקח על האתיקה החשבונאית, מרמים בבחינות אתיקה"
מערכת ice | 
ארנסט אנד יאנג (צילום ויקיפדיה, freepik)
ארנסט אנד יאנג, המוכרת בשם EY, אחת מפירמות ראיית החשבון הגדולות בעולם, שילמה קנס של 100 מיליון דולר לאחר שרגולטורי ניירות ערך בארה"ב גילו כי מאות מרואי החשבון שלה רימו בבחינות שונות שהם נדרשו לבצע על מנת לקבל רישיונות מקצועיים - וכי החברה לא עשה מספיק כדי לעצור את הבחינות.
הקנס, שהוטל אתמול, הוא הגדול ביותר אי פעם שניתן על ידי הרשות לניירות ערך נגד משרדי ביקורת וראיית חשבון, אשר תופסות מקום ייחודי בעולם הפיננסי. חברות אלו נתפסות ברמה מוסרית גבוהה, ואחראיות על אימות נכונות הדוחות הכספיים של חברות, ומתן אזהרות למשקיעים אם הן מזהות שיטות חשבונאיות מפוקפקות.

הרגולטורים אמרו שפירמת רואי החשבון הגדולה הטעתה חוקרים, הסתירה ראיות והפרה את כללי החשבונאות הציבורית שנועדו לשמור על שלמות המקצוע. "זה פשוט מקומם שאנשי המקצוע שאחראים לתפיסת רמאויות על ידי לקוחות רימו בבחינות אתיקה", אמר גורביר ש' גרוואל, מנהל האכיפה של הנציבות, בהכרזה על ההסדר עם החברה.
בנוסף נחשף אתמול ע"י הרגולציה, כי למרות ש-EY קיבלה מידע פנימי על כך שעובדים רימו בבחינות אתיקה מסוימות, החברה לא חשפה זאת לחוקרים. בסופו של דבר, כאשר הרגולטורים ביצעו את החקירה שלהם, מה שהתגלה היה גדול הרבה יותר ממה שהחברה בעצמה ידעה.
על פי הדיווח, רואי חשבון ב-EY קיבלו את מפתח התשובות לבחינה שהיא חלק מהתהליך הראשוני של קבלת ההסמכה לראיית חשבון. בנוסף, מאות עובדים אחרים בפירמה רימו בבחינות האתיקה שהם נדרשים לעבור כחלק מתכניות ההשתלמות. מדינות בדרך כלל עורכות בדיקות כאלה עבור רואי חשבון כדי לשמור על הרישיונות המקצועיים שלהם. EY לא הצליחה לטפל כראוי בהתנהלות הפסולה - שהתרחשה בין 2017 ל-2021.
 
EY הודתה כי התנהלותה הייתה שגויה. "אין דבר חשוב יותר בשבילנו מהיושרה והאתיקה", נכתב בהצהרה של החברה. "שיתוף תשובות בכל הערכה או בחינה היא הפרה של קוד ההתנהגות שלנו ואינו נסבל", וכי החברה תגביר את המאמצים לאכוף את הכללים אתיים.
EY, שמעסיקה למעלה מ-300,000 עובדים ברחבי העולם וגם בישראל, היא אחת ממה שמכונה big four, ארבעת חברות רואי החשבון הגדולות - יחד עם דלויט, KPMG ו-PwC - שמבקרות את החשבונות של כמעט כל החברות הגדולות בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה