קריירה ולימודים

אמזון דולפת? זה סכום העתק ששילמה למחליף של בזוס

ענקית המסחר ברשת חשפה את נתוני משכורות הבכירים שלה – והיורש של בזוס קרוב מאוד לראש רשימת מקבלי השכר הגבוה בהיסטוריה
יאיר מור | 
אנדי ג'סי, ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/FRONTLINE PBS, Summit)
אנדי ג'אסי, מחליפו של ג'ף בזוס בתפקיד מנכ"ל ענקית הקמעונאות אמזון, קיבל בשנה הראשונה שלו בתפקיד משכורת בסכום כמעט חסר תקדים בהיסטוריה, כך לפי תצהיר שהגישה החברה לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) ביום שישי.
אמנם, משכורתו של ג'אסי, שנכנס לתפקיד ביולי האחרון לאחר שמונה בחודש פברואר להחליף את בזוס כשזה יעזוב את תפקידו לטובת התמקדות בחברת החלל Blue Origin והטיסה המאוישת הראשונה שלה לחלל שבה השתתף בעצמו, עמדה על 175,000 דולר "בלבד". עם זאת, הוא קיבל בנוסף לכך 600,000 דולר לכיסוי "עלויות אבטחה", ומענק מניות ששוויו בסוף השנה הקפיץ את הערכת התשלום שקיבל ג'אסי מהחברה ל-212.7 מיליון דולר. ובתוך זה, ראוי לציין שלא את כל הכסף הזה הוא יראה מייד בחשבון הבנק – מענק המניות הנדיב שלו "יבשיל" במשך 10 שנים, כך שהוא לא יוכל לפדות אותו לפני 2031.
בזוס עצמו, שאמנם פרש מתפקיד המנכ"ל אך נשאר יו"ר, קיבל 1.7 מיליון דולר, מהם 81,840 דולר "בלבד" כמשכורת ו-1.5 מיליון דולר בעלויות אבטחה; המנכ"ל החדש של חטיבת שירותי הענן AWS, אדם סליפסקי, קיבל 81.4 מיליון דולר; ומנכ"ל הצרכנים העולמי, דייב קלארק, קיבל 56 מיליון דולר.
ג'אסי מתברג במקום השני בארה"ב לפי הרשימה של ארגון AFL-CIO, שנועדה לעורר מודעות וביקורת על פערי שכר, אחרי רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה של איש העסקים הישראלי טדי שגיא (372 מיליון דולר), ומעט לפני צ'אד ריצ'יסון, מנכ"ל PayCom (211 מיליון דולר). עם זאת, לפי דיווחים בתקשורת ישנם מנכ"לים שהרשימה הזו משמיטה, כגון ארי עמנואל, מנכ"ל Endeavor, שאמור להיות בין אנטוקל לג'אסי עם 308 מיליון דולר תשלומים ב-2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה