קריירה ולימודים

מיקרוסופט הולכת נגד הזרם: מדוע היא משאירה את העובדים בבית?

מפרוץ מגפת הקורונה, מיקרוסופט אימצה מדיניות עבודה גמישה במסגרתה היא אפשרה לעובדים לעבוד מהבית. בניגוד לחברות האחרות במשק שמחזירות את העובדים למשרדים, מיקרוסופט החליטה לנקוט באסטרטגיה אחרת
מערכת ice | 
עבודה מרחוק (צילום freepik)
עם פרוץ מגפת הקורונה ענקית הטק מיקרוסופט, הכריזה על מדיניות עבודה גמישה שאפשרה לעובדיה ברחבי העולם לעבוד מהבית במרבית ימי השבוע. כעת, קרוב ל-4 שנים חלפו מאז פרוץ המגפה בזמן שהשחקניות האחרות בשוק מחזירות את העובדים למשרדים במיקרוסופט החליטו להתנהל אחרת. 
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-"Business Insider", במהלך פגישה פנימית של חטיבת הענן של מיקרוסופט סקוט גאת'רי, סמנכ"ל בכיר בחברה הבטיח לעובדים שהחברה איננה מתכננת לאלץ את העובדים לחזור לעבוד מהמשרד חמישה ימים בשבוע.
עם זאת, גאת'רי סייג את דבריו ואמר שהמדיניות הזו תימשך כל עוד הפרודוקטיביות של העובדים לא תרד. העובדה שהחברה ממשיכה לאפשר לעובדים לעבור מהבית מתכתבת עם הטענה של רבים על כך שהם חשים יותר פרודוקטיביים בעבודה מהבית. 
ענן ובינה מלאכותית במיקרוסופט, הבטיח כי החברה אינה מתכננת לאמץ את הגישה של אמזון ולחייב עובדים לחזור למשרד חמישה ימים בשבוע. עם זאת, על פי דיווח של שני עובדי מיקרוסופט שנכחו בפגישה, ההבטחה הזו מותנית בכך שהפרודוקטיביות לא תרד.
קית' בויד, מנהל בכיר במחלקת ה-IT (טכנולוגיית מידע) של מיקרוסופט, טען שמודל העבודה מהבית יכול להיות יעיל במידה והוא יתבצע נכון. הוא התייחס לכך בבלוג שלו באתר מיקרוסופט בו הוא כתב כי: "אם תקדישו את הזמן לעשות זאת נכון, העובדים שלכם יהיו מעורבים יותר, פרודוקטיביים יותר ומחוברים יותר, גם כשהם נמצאים קילומטרים רחוק. והם יהיו הרבה פחות נוטים לעזוב לטובת מתחרה שיש לו מודל מתוחכם וגמיש יותר משלכם."
אין ספק שמודל העבודה מהבית הוא אחד השינויים המשמעותיים ביותר שנשארו עמנו מתקופת מגפת הקורונה והסגרים. למודל, יש יתרונות וחסרונות הן מצידו של העובד והן מצידו של המעסיק. 
בשונה מאמזון שהודיעה לעובדיה שהם חוזרים לעבוד מהמשרד חמישה ימים בשבוע, נראה שמיקרוסופט מצאה את הנוסחה הנכונה עבורה ועבור העובדים שלה. כעת, נותר לראות האם המודל הזה ימשיך להיות רלוונטי ומוצלח עבור החברה גם בשוק העבודה של 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה