קריירה ולימודים

הסוף לעבודה מהבית עלול להוביל לפיטורים: עובדי ההייטק חוששים

עם פרוץ מגפת הקורונה חברות רבות הבינו כי אם ברצונם להמשיך את פעילותן, נדרשת מתכונת עבודה שונה ממה שהכירו עד כה. הן אימצו במהרה שיטות לעבודה מהבית או עבודה היברידית ומאז נראה כי לא חל שינוי משמעותי. כעת אמזון בישרה לעובדיה - החגיגה נגמרה
מערכת ice | 
עבודה מהבית ומהמשרד-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
העולם הוכה בתדהמה לאחר שהגיף הקורונה זלג ממעבדה בסין וגרם למגפה עולמית, בממדים שלא נראו בעולם. המגפה השפיעה על כמעט כל המדינות בעולם, שביצעו שינויים וגזרו על אזרחיהם החלטות קשות, כמו סגרים ארוכים, סגירת בתי עסק ונעילת גבולות המדינה.
אחד השינויים הגדולים שהתרחשו בעקבות מגפת הקורונה הוא שיטות העבודה בחברות רבות, מאחר ובזמן שהמגפה השתוללה הן נאלצו למצוא דרך להמשיך את פעילותן לצד הגזירות הקשות שהשתנו אז מדי יום כמעט, ואי הוודאות ששררה הייתה גדולה.
הפתרון המיידי והאפקטיבי ביותר שמצאו היה להעביר את העובדים לעבודה מהבית, או לכל הפחות עבודה היברידית, שחלקה מהמשרד וחלקה מהבית. מאז עברו הרבה מים בנהר וכמעט ואיש לא מדבר על מגפת הקורונה, אך העבודה מהבית נשארה והפכה למצרך מבוקש בקרב מחפשי העבודה.
כעת נראה שאותן חברות מבינות כי אין צורך במתכונת העבודה הזו יותר, וקיים סיכוי לא מבוטל כי מתכונת זו אף פוגעת בפריון ובמטרות שמציבות אותן חברות. בעקבות כך לוחות זמנים מתעכבים ולעתים הן אינן עומדות ביעדים שנקבעים.
חברת אמזון בישרה השבוע לעובדיה כי החל מחודש ינואר הקרוב, מתכונת העבודה מהבית מסתיימת והחברה דורשת שיחזרו לעבוד חמישה ימים בשבוע מהמשרד. כך על פי דיווח ברשת BBC. אמזון מעסיקה במשרה מלאה כ-1.5 מיליון בני אדם ברחבי העולם ועל פי הדיווח, באמזון אמרו כי לא מן הנמנע שהשינוי יוביל לקיצוץ משמעותי במשרות.
הענף שביצע את השינוי הגדול ביותר במעבר לעבודה מהבית הוא כמובן ההייטק, שבו שינוי זה היה מתבקש, כאשר כל שהיה נדרש הוא הקמת עמדות עבודה המחוברות מרחוק למערכות החברה.
כעת בענף העובדים חוששים שמתכונת זו, שכמובן הייתה נוחה לרובם הרבה יותר מאשר העבודה במשרד, עלולה להיעצר והחלטת אמזון תסלול את הדרך לחברות נוספות לעשות זאת ואולי אף הדבר יוביל לגל פיטורים נרחב בענף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה