דיגיטל וטק

אינטל ואמזון בשיתוף פעולה מפתיע: השקעה בשווי מיליארדי דולרים

עם שיתוף פעולה שנמשך כ-18 שנה, אינטל ו-AWS משקיעות מיליארדים בייצור שבבים בארצות הברית
שרון בירקמן | 
אמזון, אינטל (צילום shutterstock)
אינטל ו-Amazon Web Services (AWS), חברת בת של אמזון, הכריזו היום (שלישי) על הרחבה משמעותית של שיתוף הפעולה ביניהן. במסגרת הסכם רב-שנתי בשווי מיליארדי דולרים, החברות ישקיעו במשותף בפיתוח שבבים מותאמים אישית. 
המהלך נועד לתמוך בהאצת ביצועי יישומי בינה מלאכותית ולאפשר ללקוחות להפעיל מגוון רחב של עומסי עבודה. שיתוף הפעולה המורחב מדגיש את מחויבות החברות לקידום ייצור המוליכים למחצה בארצות הברית, כאשר אינטל ממשיכה בתוכניותיה להקים מפעל ייצור שבבים מתקדם באזור ניו אלבני, אוהיו.

AWS מתכננת להשקיע 7.8 מיליארד דולר בהרחבת מרכזי הנתונים שלה במרכז אוהיו, בנוסף ל-10.3 מיליארד דולר שכבר הושקעו במדינה מאז 2015. לאינטל ו-AWS מערכת יחסים של למעלה מ-18 שנים, המתמקדת בסיוע לארגונים בפיתוח והפעלת עומסי עבודה קריטיים בענן. שיתוף הפעולה מכוון להפחתת עלויות ומורכבות, שיפור האבטחה והאצת תוצאות עסקיות.
החברות מתכננות לבחון אפשרויות נוספות, כולל ייצור עיצובים נוספים על בסיס טכנולוגיות Intel 18A, 18AP ו-14A במתקני אינטל באוהיו, וכן העברת עיצובים קיימים של אינטל לפלטפורמות חדשות אלו. הרחבת שיתוף הפעולה בין אינטל ל-AWS צפויה לחזק את מעמדן בשוק השבבים העולמי ולתרום משמעותית לכלכלת ארצות הברית, במיוחד באזור אוהיו.
פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל: "השותפות המורחבת שלנו עם AWS מוכיחה שהטכנולוגיה שלנו מצוינת. זה מאפשר לנו לתת ללקוחות פתרונות מיוחדים. אינטל יודעת לתכנן ולייצר שבבים, ו-AWS מומחית בענן ובבינה מלאכותית. ביחד, נוכל ליצור דברים חדשים שיעזרו לשתי החברות לגדול. זה גם יעזור לייצר יותר מוצרי בינה מלאכותית בארצות הברית".
מאט גרמן, מנכ"ל AWS: "אנחנו רוצים לתת ללקוחות שלנו את הטכנולוגיה הכי טובה וחדשנית. יחד עם אינטל, אנחנו מפתחים שבבים חדשים לבינה מלאכותית. זה ממשיך שיתוף פעולה שהתחיל ב-2006. השותפות שלנו עוזרת ללקוחות להשתמש בכל סוגי הטכנולוגיות החדשות, במיוחד בבינה מלאכותית".
מייק דיוויין, מושל אוהיו: "שיתוף הפעולה בין אינטל ל-AWS הוא התפתחות נהדרת לייצור מבוסס ארצות הברית ולביסוס אוהיו כמובילה ב-AI,". ההכרזה של היום מחזקת את מחויבותה של אינטל לאתרי ייצור בארצות הברית, כמו זה שבאוהיו, וכן את מחויבותה של AWS להשקעתה בת כמעט עשור במדינה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה