קריירה ולימודים

הנתונים המדאיגים נחשפים: לא תאמינו כמה בתי ספר ללא מיגון

דו”ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת חשף כי יותר מרבע מכלל בתי הספר בישראל יתחילו את שנת הלימודים ללא מיגון או ללא מיגון תקני, דבר שיותיר מאות אלפי תלמידים ללא הגנה בזמן שמשתוללת מלחמה
דוד זולדן | 
צילום פלאש 90/ חיים גולדברג
יותר מרבע מכלל בתי הספר יתחילו את שנת הלימודים ללא מיגון או ללא מיגון תקני ומאות אלפי תלמידים יוותרו ללא קורת גג מגוננת. 
דו”ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת חשף כי יותר מרבע מכלל בתי הספר בישראל יתחילו את שנת הלימודים ללא מיגון או ללא מיגון תקני, מה שמותיר מאות אלפי תלמידים ללא הגנה מספקת.
על פי הדו”ח, שיעור פער המיגון בבתי הספר עומד על כ-26% מהשטח הנדרש, כלומר מעל 470,000 תלמידים נמצאים במוסדות שאינם מספקים מענה מיגוני מלא. המצב חמור במיוחד במוסדות החינוך בצפון ובדרום, שבהם פערי המיגון נעים בין 20% ל-49%. מנגד, באזור עוטף עזה, התמונה חיובית יותר, עם פערי מיגון קטנים יחסית או אף היעדר פערים כלל.
הממצאים המדאיגים מתייחסים גם לפערי מיגון באזורים שונים ברחבי הארץ. כך לדוגמה, בירושלים, כ-40% מבתי הספר אינם ממוגנים או שמיגונם נמוך. בערים אחרות כמו בני ברק וגבעתיים, כשליש ממוסדות החינוך אינם ממוגנים כראוי.
הדו”ח ציין גם פערים נרחבים בערים אחרות, כגון אשקלון, אשדוד ובאר שבע, שם נמצא מיגון חלקי או חסר בעשרות בתי ספר.מעבר לכך, נמצא כי כ-15% מבתי הספר כלל אינם ממוגנים, בעוד ב-21% מהמוסדות רמת המיגון נמוכה או חלקית בלבד. הנתונים החמורים הללו מעוררים שאלות קשות לגבי יכולתה של מערכת החינוך להבטיח את ביטחונם של תלמידים ואנשי צוות בעתות חירום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה