קריירה ולימודים

לא רק הרווארד, פרינסטון ו-MIT: מכון ויצמן רושם הישג ענק

מכון ויצמן רושם הישג ענק: מוסד המחקר שומר על מעמדו כאחד הגופים המובילים בעולם בתחום המדע והמחקר. על פי דירוג ליידן, מכון ויצמן דורג בעשירייה הפותחת של האוניברסיטאות המובילות בעולם בקטגוריית איכות המחקר לשנת 2024

מערכת ice | 
מכון ויצמן למדע (צילום shutterstock)
מכון ויצמן למדע שומר על מעמדו כאחד ממוסדות המחקר המובילים בעולם. לאחרונה דורג המכון בעשירייה הפותחת של האוניברסיטאות בעולם במסגרת דירוג ליידן המשוקלל של איכות המחקר לשנת 2024.
בדירוג איכות המחקר הכללי, ניצב השנה המכון במקום העשירי לצד מוסדות מובילים כמו פרינסטון, MIT, הרווארד וסטנפורד ובדירוג המתמקד באיכות המחקר בתחום מדעי הבריאות והרפואה, מדורג המכון במקום השישי בעולם. 
דירוג איכות המחקר מפורסם מדי שנה מאז 2007 על-ידי המכון לסקרי מדע וטכנולוגיה באוניברסיטת ליידן, הולנד. הדירוג מבוסס על נתונים מספריים בלבד, ולא על שאלונים סובייקטיביים, והוא משקלל את מספר הפרסומים המדעיים של חוקרים וחוקרות במוסדות אקדמיים שונים, מספר הציטוטים של מאמרים אלה – נתון המעיד על איכות המדע ונתונים נוספים המביאים בחשבון את גודלו של מוסד המחקר. 


(צילום: באדיבות מכון ויצמן)
לאחרונה, עלה שמו של המכון לכותרות גם בהקשר של דירוג שנחאי של 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם. במסגרת הדירוג לשנת 2024 דורג המכון במקום ה-69 – הראשון מבין המוסדות האקדמיים בישראל; בתחומי הכימיה והביולוגיה אף דורג המכון במקום 44 ו-45 בהתאמה. 
בניגוד למדד ליידן הממוקד באיכות המחקר, מדד שנחאי מביא בחשבון כמה פרמטרים שונים ונחשב לדירוג עם יתרון מובנה לאוניברסיטאות גדולות על פני מוסדות מחקר קטנים יותר. למרות זאת, טיפס המכון בשנים האחרונות גם בדירוג זה ממקום 83 ב-2022 ועד למיקומו הנוכחי.    
על פי הנתונים העולים מדירוג ליידן 2024, בין השנים 2022-2019 פרסמו מדעניות ומדעני המכון 2,450 מאמרים שצוטטו 38,760 פעמים. יותר מ-63% מהמאמרים המדעיים של מדעניות ומדעני המכון נכללו בחציון העליון של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר בתחומם באותן השנים.
כ-18% מהמאמרים נכללו בעשירון העליון של המאמרים בעלי ההשפעה ו-2.5% נכללו באחוזון העליון. בנוסף, יותר מ-20% מהמאמרים המדעיים של מדעניות ומדעני המכון בתחומי הבריאות והרפואה דורגו בעשירון העליון של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה