קריירה ולימודים

העובדים בישראל סובלים? אלו החברות שמובילות בשמירת הזכויות

במסגרת ביקורת דו שנתית לשנים 2021-2022 בוצעו ביקורות על 359 התקשרויות שונות של משרדי הממשלה, עם 99 ספקי שירותים בתחומי השמירה, האבטחה, הניקיון וההסעדה, אלו עשרת החברות שנמצאו בביקורת כמובילות בשמירה על זכויות עובדים בתחום השמירה, הניקיון והסעדה
מערכת ice | 
כוח אדם-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
החשב הכללי, יהלי רוטנברג, פרסם היום (שקל) את דו"ח הביקורת השנתי של המערך המרכזי לשמירה על זכויות עובדי שמירה, אבטחה, ניקיון והסעדה המועסקים באמצעות חברות חיצוניות לשנים 2021-2022
במסגרת ביקורת דו שנתית לשנים 2021-2022 בוצעו ביקורות על 359 התקשרויות שונות של משרדי הממשלה, עם 99 ספקי שירותים בתחומי השמירה, האבטחה, הניקיון וההסעדה, במסגרתן הועסקו על ידי ספקי השירותים למעלה מ-23 אלף עובדים, אשר מתוכם דגם המערך כ-3,037 עובדים, המהווים כ-13% מכלל העובדים המועסקים בהתקשרויות אלו. 

במסגרת הביקורת לשנים 2021-2022 נמצא גידול של כ-18% בסכום ההפרות הכולל, מרביתם ברכיבים של מתן חופשה שנתית, אי צבירה נאותה של ימי חופשה, רכיב תשלום גמול שעות נוספות ורכיב תשלום דמי חג ובחירות. בהתאם להנחיות המערך, ספקי השירותים נדרשים לתקן את ההפרות והליקויים שנמצאו ולהשיב את הכספים שלא שולמו כדין לכלל העובדים, גם אם לא נכללו במדגם.
מערך הביקורת המרכזי לשמירה על זכויות עובדי שמירה, אבטחה, ניקיון והסעדה המועסקים באמצעות חברות חיצוניות, הוקם בשנת 2012 באגף החשב הכללי במשרד האוצר. המערך מבקר את כלל ההתקשרויות הישירות של ספקי השירותים עם משרדי הממשלה, בהתאם לחוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב-2011. 
מטרת המערך היא לערוך ביקורות לשמירת זכויותיהם של עובדי ספקי השירותים, לאתר ליקויים, להוביל לתיקונם המהיר ולמניעת הישנותם. בסוף תהליך הביקורת ניתן לכל ספק שירותים ציון המבטא את רמת ציותו לדיני העבודה וכן את נכונותו לתקן את הליקויים במהירות המרבית. בהתאם להוראות החשב הכללי, נקבע כי הציון יהווה 40% מאמות המידה לבחינת ההצעה של הספק במכרזים ממשלתיים וכן יובא בחשבון במסגרת השיקולים להארכת התקשרות מתוקף אופציה קיימת.
עשרת החברות שנמצאו בביקורת כמובילות בשמירה על זכויות עובדים בתחום השמירה, הניקיון והסעדה הן: (1) אדון שוקו שיווק 2008 בע"מ; (2) התאמה השמה ומידע 1995 בע"מ; (3) מונאוי יורם – י.שחר ניהול פרויקטים; (4) סגול פרופשיונל בע"מ; (5) צוות 3 בע"מ; (6) ש.כ שירותי כללית בע"מ; (7) המשרד הנקי ניקיון ואחזקה 1987 בע"מ; (8) עמישב שרותים בע"מ; (9) צוות 5 אבטחה בע"מ; (10) י. מ. הברקות נדל"ן בע"מ;
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "מערך הביקורת המרכזי לשמירה על זכויות עובדי שמירה, אבטחה, ניקיון והסעדה באגף החשב הכללי ממשיך לקיים, זו השנה העשירית ברצף, את הביקורת באמצעות ופועל לפרסום תוצאותיה, אשר משמשות כתו האיכות לשמירה על זכויות העובדים וכסמן ליתר המעסיקים הציבוריים והפרטיים במשק."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה