קריירה ולימודים

הסטרטאפ הישראלי שמחפש עובדים: אל תצפו לאיזון עבודה-בית

מנכ"ל הסטרטאפ Tolstoy חיפש בלינקדאין מפתח פול סטאק ג'וניור. בפוסט שפרסם הבטיח להם עבודה קשה ו"לעשות פה דברים מדהימים". גולשת הגיבה: "איזון עבודה-בית הוא לא אופציה אלא חיוני, ולא לאפשר אותו בכך שאתם דורשים שעות מטורפות אינו חוקי" 
שרון בירקמן | 
כוח אדם-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
דב קאופמן, מנכ"ל ומייסד שותף בסטרטאפ הישראלי טולסטוי ((Tolstoy, פרסם בלינקדאין פוסט דרושים מעורר סערה. לצד הבטחות שכל עובדי ההייטק כבר מכירים מפוסטים דומים כמו "לעשות דברים מדהימים", הפוסט, שנועד לגייס מפתח פול סטאק ג'וניור, הסתיים במילים "אל תצפו לאיזון עבודה-בית". ההכרזה גררה גל של תגובות כעוסות מצד גולשים.
"אין כמו להיות גאה בחמישי בשמונה בערב כשלא ראית את הילדים, זה משהו שכולם זוכרים לטובה כשהם מסתכלים אחורה. פוסט מביך ותלוש מהמציאות", נכתב באחת התגובות. 
"לא אכפת לנו אם אתם לא דורשים ניסיון. איזון עבודה-בית הוא לא אופציה אלא חיוני, ולא לאפשר אותו בכך שאתם דורשים שעות מטורפות אינו חוקי", כתבה גולשת נוספת.

"לגיטימי להיות מקום עבודה תובעני ולהצהיר על זה מראש", נכתב בתגובה אחרת, "אבל חלאס עם הקורפו-קרינג' של 'לעשות דברים מדהימים שתהיה גאה בהם לשארית חייך'.  מוזמן להוכיח לי אחרת ולהציג את האתגרים הטכנולוגיים המרתקים שיש לכם או האימפקט המטורף של המוצר שלכם על משהו שאינו שורת רווח של אתרי איקומרס".
למרות התגובות, קאופמן פרסם פוסט נוסף ובו דיווח שקיבל קורות חיים של מעל 700 מפתחים למשרה. "מדהים כמה המשרה הזו ריגשה אנשים שאשכרה מחפשים לעבוד ולהתקדם", המשיך, "וכמה היא הצליחה להסעיר את הפריווילגים ביותר בתעשייה".
טולסטוי נוסדה ב-2020 על ידי קאופמן ונמרוד פופר, מתמחה בפלטפורמת קומרס בוידאו. החברה מאפשרת למשתמשים להמיר סרטונים מחשבונות טיקטוק ואינסטגרם למודעות קליקביליות. עד כה, גייסה טולסטוי כ-3.25 מיליון דולר ממשקיעים שונים.
קאופמן אינו המנכ"ל הראשון או היחיד שמצביע על הדרישות מעובדים בחברות סטרטאפ. בחודש יוני פרסם היזם ארז דרוק, מייסד-שותף ומנכ"ל של הסטרטאפ Freed, פוסט ברשת X ובו כתב: ""כשמועמד לעבודה אומר שהוא מחפש איזון עבודה-בית, אני מיד מדלג עליו. סטרטאפ יכול להציע איזון עבודה-בית או סיכוי להצלחה. אבל הוא לא יכול להציע את שניהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה