קריירה ולימודים

רמת גן מבריחה את חברות ההייטק? זה המהלך החדש של העירייה

בזמן שרשויות מקומיות מנסות למשוך אליהן את חברות ההייטק ברמת גן, נראה שהמצב ההפוך. העירייה שלחה לחברות ההייטק שפועלות בשטחה, תשלומי ארנונה מתוקנים שמעלים את חיובי הארנונה שלהן במיליוני שקלים | כל הפרטים  
מערכת ice |  2
כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן (צילום אלעד מלכה, פלאש 90/ מרים אלסטר)
רבות דובר על התרומה המכרעת של תעשיית ההייטק הישראלי לכלכלה הישראלית, כאשר הכנסות המדינה מהחברות הרבות אשר פועלות מישראל עומדות על מאות מיליארדי שקלים בכל שנה. 
הרשויות מקומיות, השכילו להבין את היתרונות רבים בכך שחברות ההייטק יבחרו לפעול מתוך שטח השיפוט שלהן. אחד המהלכים הרווחים ביותר הוא להציע להן שורת הנחות בארנונה. בכך, הן משלמות לרשויות המקומיות ארנונה על פי סיווג של בתי תוכנה, הנמוך משמעותית מתעריף משרדים במאות שקלים למטר, אך בשונה משאר הרשויות נראה שברמת גן החלה מגמה הפוכה. 
בחודשים האחרונים, העירייה החלה לשגר לחברות הייטק שפועלות בשטחה שומות ארנונה בהן נכתב שלמרות שנקבע שהן עומדות בתנאים לקבלת ההנחה בארנונה, הן אינן זכאיות עוד לסיווג המוזל של "בית תוכנה". 
שומות הארנונה שנשלחו לחברות הייטק מתוקנות למפרע, לעתים לתקופה של 7 שנים לאחור, והעירייה אף מחייבת בהפרשי ריבית. על פי הפרטים, שפורסמו לראשונה בגלובס,  עולה שמדובר בדרישות לתשלום חובות ארנונה רטרואקטיביים של מיליוני שקלים שהעירייה דורשת שישולמו תוך 30 ימים.
הרשויות המקומיות נוהגת לסווג נכסים לצורכי ארנונה בהקשר לשימוש שנעשה בו ובצווי הארנונה של רשויות כמו רמת וגן ואחרות, ישנו קיים סיווג ספציפי לחברות הייטק, אשר כולל תעריף קבוע נמוך משמעותית, לעתים בשיעור של למעלה מ־50% בהשוואה לתעריפים אחרים.
חברות ההייטק שפועלת ברמת גן, מבססות את טענות הנגד שלהן נגד העירייה על מקרים קודמים שנדונו בבית המשפט כאשר באחד מהם אף קבע בית המשפט העליון כי כאשר אין כל שימוש בנכס, אין הצדקה לחייב אותו בתעריף מופחת של בית תוכנה.
עיריית רמת גן, מסרה בתגובה: "העירייה מבצעת בדיקות תקופתיות של חיובי הארנונה, ובמסגרתן עלה שמספר חברות שהוגדרו כבתי תוכנה בראשית דרכן, התפתחו בשנים האחרונות בתחומים אחרים ונוספים שאינם חונים תחת ההגדרה כבית תוכנה, ועל כן נדרש לבצע התאמות בחיוב הארנונה שלהן. אם בעל עסק סבור שחיוב הארנונה שלו שגוי, הוא יכול לפרוס את טענותיו בפני העירייה ונשנה את החיוב במקרה הצורך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מישהו צריך לשלם על הגירעון של בושאמה (ל"ת)
    שאמה לך הביתה 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    רוצה לסגור את המינוס ויפגע בעיר (ל"ת)
    מממ 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור