כסף וצרכנות

העירייה מחזירה לכם כסף: זה הזיכוי שאתם עומדים לקבל

אושר סופית: רשויות מקומיות ישיבו עודפי גבייה של ארנונה באופן יזום. מוצע שבמקרה בו אדם הודיע לרשות המקומית כי חדל להיות מחזיק או בעלים בקרקע או בבניין ונגבו ממנו שיעורי תשלומי חובה עודפים, העירייה תשיב את תשלום היתר ששולם באופן יזום לאדם בתוך 30 ימים ממסירת ההודעה
מערכת ice | 
חשבון ארנונה-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי והצמדה על תשלומי חובה), של חברי הכנסת ארז מלול ויונתן מישרקי. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. 
מוצע שבמקרה בו אדם הודיע לרשות המקומית כי חדל להיות מחזיק או בעלים בקרקע או בבניין ונגבו ממנו שיעורי תשלומי חובה עודפים, העירייה תשיב את תשלום היתר ששולם באופן יזום לאדם בתוך 30 ימים ממסירת ההודעה. ההוראה לא תחול אם הרשות ביקשה ממוסר ההודעה פרטים לגבי אופן ההשבה והוא לא מסר לרשות פרטים כאמור, אלא אם פרטי המבקש ידועים לרשות. 

ח"כ ארז מלול: "נמשיך לדאוג לאזרחים בהצעות חוק חברתיות ולהתעלם מרעשי הרקע. על זה נבחרנו ועל זה אנו נבחנים". ח"כ יונתן מישרקי: "זו הצעת חוק חברתית ממדרגה ראשונה. חונים הרבה כספים ברשויות המקומיות שלא מוצאים בחזרה את הדרך לאותם אלו ששמו את הכסף שם שלא לצורך". 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום רשויות מקומיות רבות מחזיקות בסכומי כסף רבים של תושבים בשל גבייה עודפת של ארנונה הנוצרת מסיבות שונות. תושבים רבים אינם מודעים לגבייה העודפת, והרשויות מצידן אינן פועלות להשבת הכספים האמורים אלא במקרים שבהם התושבים מבקשים באופן יזום את השבתם. 
בהצעת החוק המתפרסמת בזו מוצע לקבוע כי בכל מקרה שבו אדם הודיע לרשות המקומית כי הוא חדל להיות בעלים או מחזיק של קרקע או בניין שהוא חב עליהם ארנונה, כאמור בסעיף 325 לפקודת העיריות, הרשות המקומית תפעל באופן יזום לבדיקת עודפי גבייה של ארנונה בעניינו, וככל שישנם, תשיבם לאותו אדם בתוך 30 ימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה