קריירה ולימודים

ההחלטה החדשה שתעודד עלייה לישראל: "תחזק את הכלכלה הישראלית"

דווקא עכשיו יהודים רבים מחליטים להגיע לארץ, כנראה גם בשל גילויי האנטישמיות העולים ברחבי העולם. הצעת החוק של שר העלייה והקליטה התקבלה היום ומאפשרת הליך כל יותר למי שמעוניין לעסוק במקצוע בו הוכשר ומקצרת את האישורים על תואר אקדמי שהתקבל בחו"ל
מערכת ice | 
עולים חדשים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
למרות המצב הקשה בארץ והמתיחות, נראה כי אחוזי העלייה לארץ רק עולים. במשרד העלייה והקליטה דיווחו על עלייה של יותר מ-500% בפתיחת תיקי עלייה, ורק בשבוע שעבר הגיעו מעל ל-100 עולים חדשים מצרפת. העולים החדשים מספרים כי אחת מהסיבות שבגללן הגיעו לארץ הן גילויי האנטישמיות ברחבי העולם. כעת, החלטה חדשה של הממשלה עשויה לעודד את העלייה לישראל אף יותר ולשפר את חייהם של העולים החדשים. 
החלטת הממשלה שהתקבלה היום (ראשון) מקלה את האפשרות של עולים חדשים המגיעים לארץ לעסוק במקצוע בו הם עבדו ואליו הם מוכשרים גם אחרי המעבר לארץ. שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, העלה את ההצעה שקובעת כי מעכשיו עולים חדשים יוכלו לעבוד במקצוע שלהם באופן מידי תחת "רישיון זמני". 
במסגרת החוק יקוצרו גם משך ההמתנה הנדרש לשקילה והכרה של תואר בהשכלה אקדמית שנרכש בחו"ל, דבר שעד עכשיו לקח זמן רב והיווה מכשול משמעותי. "שילוב העולים בתעסוקה יסייע לעולים להשתלב בקלות רבה ויחזק את הכלכלה הישראלית", אמר השר. על-פי הודעה לתקשורת שפרסם משרד העלייה והקליטה, ההחלטה צפויה לחסוך למדינה 1.5 מיליארד שקלים ב-10 השנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה