בארץ

מרגש: 1,300 עולים חדשים הגיעו לכנס המרגש

כ- 1300 עולים חדשים מהצפון ועד הדרום הגיעו לירושלים במסגרת כנס ״עולים הביתה לירושלים״ שקיימה קרן קימת לישראל בשיתוף ארגון ׳הביתה׳
מערכת ice | 
עולים חדשים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
גלי העלייה של הקהילות היהודיות למדינת ישראל תמיד היוו ציון דרך משמעותי בהיסטוריה היהודית, אך בתקופה הנוכחית מתמודדת המדינה עם אתגרים מיוחדים על רקע מלחמת 'חרבות ברזל' והעלייה באנטישמיות ברחבי העולם. 
המלחמה, אשר הציבה את ישראל מול איומים ביטחוניים חמורים, יצרה מציאות מורכבת ומסוכנת עבור הקהילות היהודיות ברחבי העולם החדשים, אשר צריכים להתמודד עם מצבים של חירום וביטחון לאומי. האתגרים הללו מציבים בפני העולים החדשים והוותיקים כאחד צורך להתמודד עם מציאות חדשה ולא קלה, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה חברתית ותרבותית.
כ- 1300 עולים חדשים מהצפון ועד הדרום הגיעו לירושלים במסגרת כנס ״עולים הביתה לירושלים״ שקיימה קרן קימת לישראל בשיתוף ארגון ׳הביתה׳.  הכנס התקיים זו השנה השלישית לקהילות העולים מרחבי הארץ לכבודה של ירושלים מתוך אמירה לחבר את ציבור העולים לזהות היהודית הציונית ולעולים מארצות אחרות.  

(קרדיט: יח"צ)
גם השנה הגיעה כל קהילה לירושלים וצעדה במסלול עם הדרכה שנוגע באחת מאבני היסוד הקשורים לעיר ולמדינה שבסופה הגיעו לבית הכנסת הגדול. בסיורים השונים צעדו כלל הקהילות; חרדים, דתיים וחילוניים מתוך תחושה של חיבור, כפי שאומר הסלוגן "חיבור זה כל הסיפור".  
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה