קריירה ולימודים

האוצר בהודעה חריגה: זה מה שיקרה לרשתות החינוך החרדי ב-1 בספטמבר

אחרי איומים שנמשכו חצי שנה, החשב הכללי פסק: החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני יאלצו להקים מערך עצמאי ולא יורשו לחתום חשבונות הבנק הממשלתיים. יוקם רשות שתפקח עליהן באופן חיצוני. במכתב שנשלח נכתב כי התנהלו בצורה לקויה וללא שיתוף פעולה
מערכת ice | 
חינוך דתי (צילום shutterstock)
החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני קיבלו היום (חמישי) בשורה מהחשב הכללי באוצר - החל מה-1 בספטמבר הן ינתקו מיד ממערכות התקציב של המדינה. החשב הכללי, יהלי רוטנברג, הגיע להחלטה זו לאחר לחצים חוזרים ונשנים מצד גורמים במערכת הפוליטית, ביניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. רוטנברג איים לפני חצי שנה שינקוט בצעד זה במידה ולא יחלו הרשתות לפעול בצורה תקינה. 
ההחלטה תחייב את רשתות החינוך, המזוהות עם מפלגת ש"ס ועם יהדות התורה, לפתוח חשבונות בנק נפרדים ולא יוכלו לחתום יותר על חשבונות הבנק הממשלתיים בבנק הדואר. כמו כן, האוצר מעסיק שני חשבים בחצי משרה שאחראים על הרשתות, והם יפסיקו לעבוד בעקבות ההחלטה בתחילת שנת הלימודים הבאה.
בעקבות המהלך, הרשתות יאלצו להקים מערך עצמאי. באוצר הודיעו כבר שיקומו מערך בקרה חיצוני שימשיך את פיקוח המשרד על שני הגופים הללו. במכתב ששלח החשב הראשי הוא כתב כי הרשת מתנהלת בצורה לקויה וכי המדינה לא תישא באחריות להתנהלות זו. עוד הצהיר כי בעבר הראו עובדי הרשת על חוסר שיתוף פעולה עם משרד האוצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה