קריירה ולימודים

המדינה תחלק מיליארד שקל מענקים: מי יזכו לכסף עד ה-31.8?

במסגרת דיון שינויים תקציבים בתקציב המדינה לשנת 2024 המתקיים כעת, אישרה ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, העברת כמיליארד שקלים בסך הכל מסעיפי המשרדים השונים להקצבות לביטוח הלאומי ולמשרד התיירות
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock)
ועדת הכספים אישרה: כמיליארד שקל להמשך מימון מענקי האכלוס העצמי ומלונות למפוני הדרום והצפון. מדובר כאמור על מענק יומי של 200 שקל למבוגר ו-100 שקל בלבד לקטין, כאשר המענקים ימשיכו לפחות עד סיום החודש הבא.
במסגרת דיון שינויים תקציבים בתקציב המדינה לשנת 2024 המתקיים כעת, אישרה ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, העברת כמיליארד שקלים בסך הכל מסעיפי המשרדים השונים להקצבות לביטוח הלאומי ולמשרד התיירות.

על פי הודעת הוועדה האחראית לנושא, התקצוב מיועד עבור הארכת סיוע המדינה לתושבי יישובי הדרום המצויים בטווח המכונה 0 עד 7 ק"מ מגדר רצועת עזה ולתושבי יישובי הצפון בטווח של 0 עד 5 ק"מ מגבול לבנון בהתאם להחלטת ממשלה מס' 1966, למימון מענקי אכלוס עצמי ומלונות למפונים עד ל-31 לאוגוסט 2024. 
אגב רק לאחרונה, במהלך החודשיים האחרונים, התקבלו מספר תלונות כנגד צעירים שקיבלו לידיהם סכום כספי רב תוך שהתחזו למפונים תושבי הדרום. בתוך כך, פנו לאזרחים תמימים סמוך לתחנת דלק ביציאה מהעיר ירושלים בתואנה כי זקוקים לכסף על מנת לתדלק את רכבם ולהמשיך בדרכם. לאחר שנעצרו על ידי השוטרים מתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים בגין מעשיהם, האריך בימ"ש את מעצרם במספר ימים.
במקרה הראשון שנחקר, בתאריך 8.5 בשעות אחה"צ, התקבל דיווח מאזרחית תמימה כי בתחנת הדלק, ניגשו אליה מספר צעירים וביקשו סיוע בתדלוק רכבם. מטוב ליבה, משכה האזרחית סכום של 400 שקל ונתנה לצעירים. לאחר שעוברי אורח הפנו את תשומת ליבה כי החשודים עומדים במקום מזה מספר ימים, הבינה כי נפלה לתרמית והזעיקה את השוטרים שהעבירו את החשודים לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה. בסיום חקירתם, נשלחו בתנאים מגבילים תוך שהתחייבו כי המקרה לא יקרה בשנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה