השוק

הלם בוועדת הכספים: לאן יועברו 17 מיליון שקל מתקציב משרד החינוך?

לאחר דיון סוער בין חברי האופוזיציה לבין גורמים במשרד החינוך, ועדת הכספים אישרה תקצוב עבור הפעלת בי"ס של החופש הגדול למוסדות הפטור. מדובר בשורת שינויים פנימיים שאושרו בתקציב משרד החינוך בגובה של 17 מיליון שקל

מערכת ice |  6
ועדת הכספים של הכנסת. מלחמת חרבות ברזל (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (שני) שינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך, בגובה של 17 מיליון שקל  עבור יישום הסכם פוליטיים בעלי משמעות תקציבית, במסגרת תקציב המדינה לשנת 2024, בנוגע להפעלת בי"ס של החופש הגדול במוסדות הפטור. התקציב הועבר לאישור הוועדה לאחר השלמת הבדיקות המקצועיות והמשפטיות הדרושות, בהתאם להחלטות ממשלה בנידון.
במסגרת ההעברה התקיים דיון סוער, כאשר חברי הכנסת מהאופוזיציה טענו כי בכל מקרה מוסדות אלה מקיימים תוכנית לימודים בחודשי הקיץ ולכן יש בכך תקצוב כפול. לדברי סמנכ"ל משרד החינוך אותם מוסדות אינם מקבלים תקצוב נוסף עבור הפעלת המוסדות בחודשי הקיץ ועל כן אין בכך תקצוב כפול.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הדגיש בפני הנוכחים: "בית הספר של מוסדות הפטור, הם היחידים שאין להם מקור תקציבי. יש שם כסף קואליציוני שמיועד למוסדות הפטור, לא מעבירים להם אותו, אז שיהיה להם לפחות את זה, שיעשו להם לפחות את בי"ס של החופש הגדול. שינו את לוח החופשים בהתאם לכולם, זה הסתדר כבר בשנה שעברה."
 לדבריו, השיבה חה"כ נעמה לזימי  טענה כי דווקא מתקיים כפל תקצוב והסבירה: "מוסדות החינוך הממלכתיים מתוקצבים 10 חודשים פלוס חודשיים לביס של החופש הגדול, מוסדות הפטור מתוקצבים 12 חודשים, אז יש פה כפל תקצוב". "הם מתוקצבים 10 חודשים", השיב גפני.
משה שגיא, סמנכ"ל משרד החינוך: "יש הבדל בין השכר להפעלת מערכת החינוך, המורים מקבלים אותו שכר, מספר ימי הלימוד הם אותו מספר ימי לימוד. התקצוב של מוסדות הפטור והמוכר הם אותו קריטריונים של הקצאות החינוך בחינוך הרגיל, ומשם נגזר 75 אחוז למוכר ו-50 אחוז לפטור.
התקצוב הוא אותו תקצוב, אין שאחד מקבל 12 חודש ואחד שמקבל 10 חודשים. מדובר על תוכנית תוספתית, במהלך כל השנה אני מעביר על חודשי הוראה, פה מדובר על תוכנית תוספתית וולונטרית. אני מתקצב שנה שלמה בלי קשה לקיץ".
נציגת משרד האוצר התייחס לטענות כי הכסף יוצא מכסף השייך לשימושים אחרים: "הכסף יצא מהתקנה, מהתוכנית ששמורה לכספים הקואליציוניים. לא לקחו כסף מהתוכנית של היסודי וחטיבות הביניים, אלא שינו בהחלטת ממשלה שהגדירה את כל הסעיפים".
בהמשך הצביעה הוועדה ואישרה את ההעברה, חברי הכנסת מהאופוזיציה טענו כי לא קיבלו תשובות לכל שאלותיהם ולכן ההצבעה איננה חוקית, הוועדה המשיכה ודנה בשאלות נוספות שעלו, ובהמשך דחתה הוועדה רביזיה לעניין ההצבעה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מוסדות החינוך הדתי
    @ 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גפני סחטן המגזר הזה סוחט את המדינה יש להפסיק את כל ההטבות המיותרות דיי כבר נמעסו אין לאשר שום גבר וכל דבר צריך להיבחן הורים של ילדים שלא עושים צבא שלא משלמים מיסים ולא עובדים חא לתת להם שום דבר על חשבוננו גם ש״ס מקבלת המון תקציבים ומשאירה את חברה עניים מרודים על חשבונינו שילכו לעבוד יש לסגור את כל התקציבים וההטבות חאלס נמעסתם
    סגור
  • 3.
    שודדים
    מאיר. 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ןכרגיל מי שנידפק החילונים שמשלמים את המיסים.להם אין פתור מתשלום על הקיטנות
    סגור
  • 2.
    שר החינוך קיש הפך לקישקוש. מכר את החינוך בשביל כיסא
    ציוני גאה 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שר החינוך קיש הורס מוכר כל דבר במערכת החינוך לחרדים ולציונות הדתית ,רק בשביל כיסא הפך לכלום מבחינה פוליטית ואישית. קיש הפך לקישקוש
    סגור
  • 1.
    גם לילדים עם פיאות מגיע קייטנה
    יניב אורן 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא הלם ולא בטיח. מספיק עם השינאה!
    סגור
  • שודדים
    מאיר 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים .אבל בתשלום.
    סגור
  • למה לשלם להם כפול מילד חילוני
    ציוני גאה 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ילד חרדי מתוקצב כפול מחילוני. לילד חילוני גם מגיע
    סגור