בארץ

מחטף בוועדת הכספים? "חשד כבד לכפל תקצוב"

לאחר שתקצוב מוסדות פרטיים עבר בהצבעה ללא מענה לשאלות כלל הח''כים, טוענים חברי הכנסת מהוועדה "מדובר בשאלות מהותיות שנוגעות למנהל תקין ולאופן הפיקוח והבקרה על הכספים שמועברים, ולחשד הכבד לכפל תקצוב עבור מוסדות אלה"
דורון בלוך |  2
נעמה לזימי (צילום דוברות הכנסת)
הבוקר (שני) במהלך דיון בוועדת הכספים, הועלתה להצבעה  העברה תקציבית בגובה 17 מיליון ש״ח למוסדות הפטור במסגרת הכספים הקואליציוניים, זאת ללא מענה לתשובות כלל חברי הכנסת בוועדה שטענו להליך לא חוקי על כך. 
בתגובה לכך, שיגרו חברי כנסת מהוועדה מכתב ליועצת המשפטית לכנסת וכן ליו''ר ועדת הכספים חה''כ משה גפני. במכתב, בין  השאר נטען כי "מדובר בשאלות מהותיות שנוגעות למנהל תקין ולאופן הפיקוח והבקרה על הכספים שמועברים, ולחשד הכבד לכפל תקצוב עבור מוסדות אלה".
חה״כ נעמה לזימי, שיזמה את המכתב אמרה: ״למרות בקשות חוזרות ונשנות מאיתנו הבוקר בוועדה, לא קיבלנו תשובות לשאלות מהותיות בנוגע לאופן הפיקוח והבקרה על העברת הכספים, ומניעת כפל תקצוב. לא ייתכן שתעבור הצבעה בוועדה ללא מתן תשובות לשאלות מהותיות של חברי הכנסת מצד מהדרג המקצועי. לצערי, יו״ר הוועדה לא איפשר זמן דיון מכובד שיאפשר פיקוח פרלמנטרי בסיסי. יו"ר הוועדה לא אפשר את בסיס הפיקוח הפרלמנטרי".
עוד הוסיפה לזימי לטעון כי "מדובר בכספים שעוברים ללא פיקוח או בקרה, ותוך חשד לכפל תקצוב. מדובר בכספים קואליציוניים שהם אתנן פוליטי לבייס של המפלגות החרדיות. לצערי, הקואליציה מתייחסת לכסף ציבורי כמו אל כסף פרטי לחלוקה לבייס ומקורבים. לא נשתוק על כך ואנו דורשים שתבוטל ההצבעה לאלתר״
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ואם היועמ"שית תגיב?
    אני1 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנה עוד עילה למה צריך לפטר אותה, היא מתערוכת בהחלטות ממשלתיות... ??
    סגור
  • 1.
    האם תקצוב כפול מכספי האזרחים,חייב חקירה גדולה? (ל"ת)
    דליה 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור