קריירה ולימודים

מענק של 1,000 שקל לחודש: אלו הזכאים להטבה המיוחדת

 תוכנית חדשה לסיוע בשכר דירה לצעירים וצעירות במצבי סיכון לשנת 2024. התוכנית, שמטרתה לספק רשת ביטחון חברתית, מציעה סיוע משמעותי של 1,000 שקל לחודש למשך תקופה של 3 עד 6 חודשים. התוכנית מיועדת לצעירים וצעירות בגילאי 18-25 הנמצאים במצבי סיכון, חסרי בית או ללא עורף משפחתי
מערכת ice |  1
כסף (צילום shutterstock)
משרד הרווחה והביטחון החברתי ומשרד השיכון יצאו בהודעה על תוכנית חדשה לסיוע בשכר דירה לצעירים וצעירות במצבי סיכון לשנת 2024. התוכנית, שמטרתה לספק רשת ביטחון חברתית, מציעה סיוע משמעותי של 1,000 שקל לחודש למשך תקופה של 3 עד 6 חודשים. חשוב לציין כי הזכאות המרבית מוגבלת ל-12 חודשי סיוע במהלך שלוש שנים, וזאת בשל התקציב המוגבל העומד לרשות התוכנית.
התוכנית מיועדת לצעירים וצעירות בגילאי 18-25 הנמצאים במצבי סיכון, חסרי בית או ללא עורף משפחתי. כדי להיות זכאים, על המועמדים להיות מלווים על ידי עובדת סוציאלית או מלווה צעירים, ולעמוד בלפחות שניים מהתנאים הנוספים שהוגדרו, כגון היעדר תמיכה משפחתית או הכנסה לא מספקת למימון שכר דירה וקיום בסיסי. תהליך הגשת הבקשה כולל מילוי טופס מקוון על ידי הצעיר והשלמת פרטים ודוח סוציאלי מפורט על ידי המלווה.

חשוב להדגיש כי הסיוע יועבר ישירות לבעל הדירה ולא לחשבון הבנק של הצעיר. על הזכאים לממש את הסיוע תוך שלושה שבועות מיום אישור הבקשה, ועל המלווים מוטלת האחריות לבצע ביקור בית ולאשר את המגורים בדירה תוך חודש וחצי ממימוש הסיוע. התוכנית כוללת מספר סייגים חשובים, ביניהם אי-זכאות למשרתים בצבא או בשירות לאומי, לסטודנטים במעונות, או לזכאי סיוע בשכר דירה מתוכניות אחרות של משרד הבינוי והשיכון.
הסיוע מכוון בעיקר לצעירים שכבר עובדים ומתפרנסים, אך שכרם אינו מספיק לכיסוי כל הוצאותיהם, ובמיוחד לאלו שמצבם הכלכלי נפגע כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל. מטרת התוכנית היא לסייע לצעירים אלה לשמור על עצמאותם ולהתקדם בתהליכי טיפול ושיקום. עם זאת, חשוב להבין כי זהו פתרון זמני ומוגבל, והצעירים והמלווים נדרשים לתכנן את המשך דרכם מעבר לתקופת הסיוע, כדי להבטיח יציבות ארוכת טווח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עבודה בעניים
    אלדין??????? 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל סכום אשר ינתן מהמדינה למחוסרי בית עד גיל 26 זו היא עבודה בעניים ולתקופה של 3 חודשים רמאות לשמה! הכל זה כאילו... יעני ישרא בלוףףף. לבסוף החשמל יעלה?? ב30%.. המים ב?? 10% הדלק?? ב25% יוקר המחייה?? עוד ב35%. אתה הבאנתה מר ברוך הלו זה רדיו..... לא מר ברוך זה שודדי ישראל
    סגור