קריירה ולימודים

מענקים חדשים באלפי שקלים בדרך: מי יקבלו רטרואקטיבית מה-1.3?

אושר בוועדת העבודה והרווחה: הזכאות למענקי אכלוס עצמאי למפונים תוארך עד סוף 2024, עוד אושר חידוש הזכאות לתושבי ניר יצחק, לרבות זכאות רטרואקטיבית
מערכת ice |  2
ביטוח לאומי (צילום shutterstock)
ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה את בקשת הממשלה והביטוח הלאומי להארכת התגמולים למפונים ששוהים באכלוס עצמאי, העומדים על 200 שקל ליום למבוגר ו-100 שקל לילד, עד ה-31 בדצמבר 2024, על פי החלטת הממשלה.
כמו כן, עוד אושר  להשיב את הזכאות למענקי האכלוס לתושבי היישוב ניר יצחק, שנקבע בחודש אפריל כי הם רשאים לשוב לביתם. תושבי ניר יצחק יהיו זכאים למענקים רטרואקטיבית מה-1 במרץ.

הסכום יתקבל תוך ניכוי מענק השיבה החד פעמי שהשתלם למי ששב לגור בביתו. בדיון היום הובהר כי אף תושב לא יפגע כלכלית מהקיזוז, כלומר ששווי מענק האכלוס יהיה שווה או גבוה יותר ממענק השיבה שיקוזז. 
כל זאת, אחרי שועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה לקריאות שנייה ושלישית הצעת חוק ממשלתית המעגנת בחוק את התגמולים החודשיים הניתנים כחלף שכר לחטופים ולנעדרים. גובה התגמול נקבע על פי הכנסתו הממוצעת של החטוף או הנעדר בשלושת החודשים שקדמו למועד החטיפה או ההיעדרות (יולי, אוגוסט וספטמבר 2023).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפינוי
    שימי 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המפונים היו צריכים להיות בביתם לא עוזבים בית עכשו בעיה להחזיר אותם הם דורשים כסף ציבורי רב הסכנה בכול הארץ ולא רק בצפון ולא מקבלים מענקים. המפונים מרוצים מהסידור החדש הם משכירים בית ומקבלים מענק שמספיק ל 10 בתים להשכרה +משכורת+תרומות אין סופיות הם יחזרו הביתה מסודרים כלכלית לגמרי.. שיהוי בריאים ושלמים הם לא אשמים מי שהחליט לפנות הוא אשם החלטה כושלת.וכולם ישלמו בעתיד על כך.
    סגור
  • 1.
    מענק מאבטחים.
    אבטחה 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מאבטח מוס"ח (מוסדות חינוך) ב-7/10 עבודתנו התקצרה תקופת מלחמת צרבות ברזל, עד 5000 אלף שח, ירידה של 25% בשכר, הגיע הזמן לחלק מענקים גם למאבטחים!!! חיפה
    סגור