קריירה ולימודים

טקס מרגש במיוחד: 6 סטודנטים מגוונים נירולוגית קיבלו תואר ראשון

באירוע בהשתתפות רעיית נשיא המדינה, הגברת מיכל הרצוג, הוענקו התעודות למסיימי התכנית "עוצמה". מנהלת התכנית, פרופסור חפציבה ליפשיץ מספרת כי למחקרים קודמים - אנשים עם מוגבלות שכלית דווקא יכולים להשתתף וללמוד באקדמיה. "מצליחים לשבור סטריאוטיפים", אמרה
מערכת ice | 
תוכנית "עוצמות" בר אילן (צילום בוריס טמניק)
פורצים את הדרך בתחום האקדמיה. שישה סטודנטים מגוונים נירולוגית קיבלו אתמול את התואר הראשון שלהם במסגרת הפרויקט "עוצמות" בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר-אילן. מדובר בפרויקט מיוחד בנוף הישראלי, ואירוע הענקת התארים התקיים בנוכחות רעיית נשיא המדינה, גברת מיכל הרצוג, שגם נאמה בטקס המיוחד. 
"קשה לי לחשוב על שם מתאים יותר מ"עוצמות" שייטיב לתאר את היוזמה המרגשת הזאת של כניסתם בשערי עולם ההשכלה הגבוהה", אמרה הרצוג, "אין ספק שכדי להגשים חזון כזה - מנפץ תקרות זכוכית - צריך הרבה רצון, אמונה, ודבקות במטרה". בין הבוגרים שקיבלו את התואר הראשון היא רותי בראור, אישה עם תסמונת דאון, המרצה על אנשים עם צרכים מיוחדים
באירוע נאם גם הבוגר עודד נפתלי, גם הוא עם תסמונת דאון, ואמר: "כל הביישן למד, הגעתי לאוניברסיטה ללמוד הייתי קצת ביישן ולאט לאט התגברתי ומה שלא הבנתי - שאלתי". כל הבוגרים קיבלו תואר ראש רב-תחומי במדעי החברה כחלק מהתוכנית. ראש התכנית, פרופסור חפציבה ליפשיץ, סיפרה כי היא מכירה רק שלושה אנשים עם מוגבלויות קוגנטיביות ברחבי העולם שרכשו תואר ראשון. "הסטודנטים הצליחו לשבור סטריאוטיפים", אמרה. 
פרופסור ליפשיץ מובילה מחקר פורץ דרך הקובע כי מנת המשכל של אנשים עם מוגבלות קוגנטיבית אינה יכולה להשתנות. על-פי מחקרה, אנשים עם מוגבלות שכלית מסוגלים ללמוד לימודים אקדמיים, וזו ההוכחה החייה. לדבריה, הכישרון של הסטודנטים לא היה יוצא מהכוח אל הפועל "לולא התיווך וההשקעה שהושקעו בהם במשך 10 שנים ע"י צוות 'עוצמות'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה