קריירה ולימודים

מתקנים את האבסורד? מהפכה בתחום רישוי הקייטנות

עד היום, פעיליות שהתקיימו במקום זהה במהלך השנה ועם צוות דומה נדרשו לקבל אישור מיוחד לחודשי הקיץ. עכשיו - ועדת החינוך מצאה לכך פתרון בצורת פטור מיוחד ושינוי הצו. גם ארגוני הנוער נכללו במהפכה. "עשינו פה היסטוריה", אמר ח"כ טייב. בעתיד הוא מבטיח: "נפעל לתיקון החוק בצורה יסודית"
מערכת ice | 
קייטנה-אילוסטרציה (צילום freepik)
דוברות הכנסת הודיעה היום (ראשון) על אישור צו המעניק פטור מחובת רישוי עבור "קייטנות המשך". לפני אישור התיקון הנוכחי לצו, קייטנות שמתקיימות במוסד חינוכי או במבנה ציבורי של הרשות המקומית שבמהלך השנה שימש לפעילות ילדים ובני נוער נדרשו להוציא אישור מיוחד עבור הפעלת קייטנה. "פעילות ארגוני הנוער מתקיימת כל השנה במבני ציבור תחת נהלים ותקנים. כשמגיע 1 ביולי יש פיקוח אחר, זה נשמע לי אבסורד", אמר ח"כ יוסף טייב, יו"ר ועדת החינוך. 
האישור התקבל לאחר דיונים ממושכים, שכן מנגד לטיעון בעד ייעול התהליך עבור קייטנות הפועלות במקום זהה עם צוות דומה, עדיין יש לוודא כי נשמרת הבטיחות וההגנה על הילדים ובני הנוער במסגרות השונות. לא רק בתי הספר ותנועות הנוער, אלא גם ארגוני הנוער נכללים תחת תיקון הצו. 
"עשינו פה היסטוריה", אמר טייב, "ארגוני הנוער סוף סוף מוכרים כמו תנועות הנוער בנושא הזה". ארגוני הנוער כוללים 22 קבוצות שונות: נוער מד"א, הצופים הדרוזים, נועד חב"ד, תנועת הנוער הגאה איגי ועוד גופים שונים. "בהמשך", אמר חבר הכנסת, "נפעל בוועדה לראות איך מתקנים את חוק הקייטנות בצורה יסודית, ומורידים בירוקרטיה גם עבור גני ילדים פרטיים שפועלים במהלך השנה וחייבים להיכנס למסלול הפטור מרישוי לטובת מסגרת קיץ, שהיא במילא דומה במאפיינים שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה