בארץ

הספריות יתוקצבו? "המנגנון הישן רקוב"

לאחר הסערה על הרצון לקצץ בתקציבי הספריות במקביל למתן כספים למשרדי קואליציה שונים, התקיים דיון על תקצוב הספריות. השר מיקי זוהר: "המנגנון הישן רקוב ולא אחלק את הכסף בשיטה הישנה, שאין בה את ערך השוויון"
דורון בלוך | 
מיקי זוהר (צילום אתר הכנסת)
היום (חמישי) התקיים דיון בוועדת החינוך התרבות והספורט. במהלכו הוועדה דנה בהצעת חוק הספריות הציבוריות שיזם משרד התרבות. זאת לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות הרצון לקצץ את תקצוב הספריות, במקביל למתן כספים למשרדי קואליציה אחרים.
לפי הצעת החוק, יתוקצבו 680 הספריות, להן ישנם קרוב למיליון מנויים, ב-85 מיליון שקלים החל משנת 2026, עם הצמדה למדד. בשנת 2024 התקציב יהיה נמוך יותר, 73 מיליון שקלים, בשל צרכי המלחמה. לפי ההצעה הזו, סכום ההשתתפות בהוצאות ספרייה של הרשות המקומית, לא יפחת מסכום ההשתתפות של המדינה.
במהלך הדיון, אמר שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "החוק הזה עושה טוב לספריות. עד היום החוק הקיים לא מומש ואני פה כדי לתקן את הנזק. רשויות רבות הציגו מצג שווא של מספר מנויים, כשהמשרד לא בדק ולא פיקח. המנגנון הישן רקוב ולא אחלק את הכסף בשיטה הישנה, שאין בה את ערך השוויון."
יו"ר הוועדה ח"כ יוסי טייב (ש''ס) אמר על החוק: "החוק יעבור בעוד שבועיים עם התיקונים הנדרשים, ככל שנצליח. אני קורא למשרד האוצר להכניס יד לכיס, למנוע קיצוץ ולתת הצמדה בהמשך."
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה