בארץ

מתן כהנא נגד ש''ס וסמוטריץ': "הכל זה נפוטיזם"

חה''כ ושר הדתות לשעבר מתן כהנא התבטא כנגד ש'''ס וסמוטריץ' על עניין הרבנים "הכל שם זה נפוטיזם" וטען "המועמדים זה כולם קרובים של, ואחים של, כמעט כולם" ותהה "יכולים לדמיין את הזעקות אם זה היה כשאני הייתי השר"
דורון בלוך | 
שר הדתות, מתן כהנא (צילום אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
חבר הכנסת מתן כהנא נאם אתמול במליאת הכנסת על נושא הרבנים הראשיים, שכהונתם הסתיימה, אך לא נכנסו עדיין רבנים חדשים לתפקיד, וכך נוצר מצב שכרגע אין למדינת ישראל רבנים ראשיים, וזאת בפעם הראשונה מהיווסדה.
"אין לנו רבנים ראשיים כי ש''ס וסמוטריץ' עדיין לא החליטו מי המועמדים שלהם, וכל עוד הם לא החליטו מי המועמדים שלהם אז פשוט לא יהיו רבנים ראשיים" אמר כהנא והוסיף "לא משנה שאין רבנים ראשיים העיקר יבחרו רק מי ששני האדונים האלה רוצים .אותו כנ"ל בדיינים, היו אמורות להיות בחירות של דיינים, אבל אין. למה? כי הכל שם זה נפוטיזם מא' ועד ת'. כשאני הייתי ראש הוועדה הוצעו לי אותן הצעות, דרדרתי אותם מעל המדרגות. אמרתי להם  שלא תעיזו להתקרב אלי עם ההצעות האלה. לא מוכן לשמוע. ואני שמח שהיה מי שעצר את המהלך הזה של בחירת מקורבים הכל כך מעוותת. אגב, אותו דבר קרה גם בבחירת הרבנים הראשיים, לצערי המועמדים זה כולם קרובים של, ואחים של, כמעט כולם".
עוד הוסיף לומר כי "ב43 ערים במדינת ישראל אין רב כי ש''ס החליטו שהם לא מוכנים לבחור רבנים כל עוד הם לא יכולים לשלוט בתהליך. ומשהחוק שלהם, 'חוק הג'ובים של ש''ס' לא מצליח לעבור בכנסת, אז הם לא מוכנים שיהיו רבנים. אם זה לא הרבנים שלהם ושל סמוטריץ' אז לא יהיו רבנים בכלל. ואני תיקנתי תקנות שהיום מאוד מאוד קל לבחור רבנים. פעם היה קשה, נכון, כשהייתם בשלטון לפני. היום קל. אבל זה לא הרבנים שאתם רוצים בדיוק אז אין לנו רבנים בכלל. אתם יכולים לדמיין את זעקות החילול השם ופגיעה בזהות היהודית אם זה היה קורה כשאני הייתי שר הדתות. אבל אתם בשלטון. זה פשוט ממשלה שעושה חילול השם על מלא".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה