דיגיטל וטק

הילדים משתעממים בבית? זו הקייטנה הווירטואלית שתעשיר אותם

המועצה לצרכנות פותחת קייטנה וירטואלית בחינם לכל ילדי ישראל, עם משחק אינטראקטיבי מהנה שמלמד אותם גם על צרכנות נבונה
מערכת ice | 
ילדים עובדים יחד על מחשב (צילום pch.vector / freepik)
בשל השהות הכפויה של הילדים בשל המלחמה, גם בעוטף, גם בצפון וגם בכל הארץ, המועצה לצרכנות מסייעת בהפגת הזמן ומציעה משחק מחשב חינמי ללא עלות, שיסייע לילדים (וגם להורים) להעביר את הזמן.
"שר המטבעות" הוא משחק אינטראקטיבי המותאם למחשבים ולניידים, ומבוסס על עיקרון של "מסע". סיפור המסגרת הוא מסעם של חבורת בני נוער, שמטרתם לנצח את עודוס ולהציל את העולם. העולם בו מתרחש המשחק מוצג בעזרת מפה ובה תחנות. בכל תחנה מתרחש חלק מסיפור העלילה המובא באמצעות עלילונים ובעקבותיו שאלות רב ברירה. המענה על השאלות הוא תנאי להתקדמות במשחק.

עומר, איה, בן ונועה יוצאים למסע שמטרתו להציל את העולם מפני "עודוס" - שליט עריץ שמפתה אנשים לקנות עוד וכך משתלט על העולם. המטרה של החבורה היא להגיע אל עודוס. במהלך המסע נתקלים החברים במכשולים וכך לומדים את סודות הצרכנות הנבונה, ההגינות בצרכנות, החשיבה הביקורתית, חישוב מתמטי יעיל, וכן ערכי חברות ומסירות. בסוף המסע מוצאים חברי החבורה את עודוס ומגלים להפתעתם שעודוס נמצא... בתוכם.
העלילה מתרחשת בעולם דמיוני שתושביו משועבדים לצריכת יתר ולקנייה מופרזת, לא נבונה, לא שקולה ולא בריאה. על כל אלה מנצח 'עודוס': דמות של עריץ מסתורי המעודד את התושבים לקנות ללא הגבלה ובלי להתחשב בשיקולי תקציב או צורך. עודוס מפתה את התושבים על ידי פרסום מטעה, מבצעים לא משתלמים, פיתויים מיותרים וחוסר הגינות.
מנגד, ניצבת החבורה: נועה, איה, בן ועומר, בני נוער שמקבלים על עצמם את המשימה להילחם בעודוס ובעולם שהוא יוצר. כמו כולם, גם הם תחילה נופלים בפח הפיתוי, אולם בעזרת סבא וסבתא הם מבינים שיש פה עוול שביכולתם לתקן לא רק עבור עצמם אלא עבור כולם. לשם כך עליהם לצאת למסע בסביבה זרה ומשתנה. סבא וסבתא מציידים אותם בכדור ייחודי שעליו עליהם לשמור מכל משמר לאורך המסע. כדור זה יסייע להם להציל את העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה