קריירה ולימודים

בכירי ההייטק הישראלי התכנסו במשרדי מייקרוסופט בהרצליה: זו הסיבה

נרתמים לצמצם את פערי פיז"ה: בכירי ההייטק הישראלי, משרד החינוך, הפילנתרופיה וארגוני החינוך נפגשו כדי לגבש ביחד מהלך משותף לצמצום פערים בחינוך 
מערכת ice |  5
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
הבוקר (חמישי) התקיים מפגש מסקרן של בכירי ההייטק והחינוך בישראל לצמצום פערים בחינוך. המפגש התקיים לאור תוצאות מבחני פיז"ה הבינלאומיים, בהם התגלה כי הפערים המגדריים והמגזריים בישראל ממשיכים להתרחב.
המפגש התקיים במשרדי חברת מייקרוסופט בהרצליה, והוצגו בו נתוני פיז"ה לפיהם הפער החברתי כלכלי הגיע לשפל של פי עשרה – תלמידים מהרבעון הסוציואקונומי הגבוה מצטיינים במתמטיקה בשיעור של 20% לעומת פחות מ-2% ברבעון הנמוך.

בחברה הערבית הפער שהתגלה חריף יותר – רק 0.5% מהתלמידים הערבים מצטיין, לעומת 10.5% מהתלמידים היהודים (פער של יותר מפי עשרים). גם הפער המגדרי התרחב, ותלמידים מצטיינים בשיעור של פי 2.5 מתלמידות. המפגש הוקדש לניתוח מעמיק של הנתונים על ידי מומחים מגופים שונים בשדה החינוך. כתוצאה מהמפגש הוחלט על הקמת קבוצות עבודה משותפות ולפעול במשותף עם משרד החינוך כדי שיוביל תוכנית מערכתית לשיפור. 
השתתפו במפגש בכירי החברות מייקרוסופט, צ'קפוינט, אינטל, גוגל, ואמדוקס, הקרנות טראמפ, רש"י ושעשוע, בוגרי 8200, בוגרי 8153, רפא"ל, מכון סאלד, המרכז לחינוך סייבר, רשת אורט, מכון וייצמן, מוזיאון המדע, רשות החדשנות, צה"ל ומשרד החינוך.
טלי יניב, יושבת ראש המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך: "מבחנים כמו פיז"ה הם כלי לשוויון הזדמנויות, לא משנה מאיפה הגעת. לקראת פיז"ה 2025 אנחנו במשרד החינוך מעדכנים את תוכניות הלימודים, במתמטיקה, במדעים ובשפה. אפשר להוביל שינוי במערכת, אנחנו אופטימיים". 
מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מייקרוסופט ישראל: "חובתנו להשקיע בחינוך, בכל המגזרים בישראל, זו הדרך היחידה שבה ננצח את אויבינו. במיוחד לאחר הטראומה של שבעה באוקטובר, התשובה שלנו היא חינוך, חינוך וחינוך, רק כך נשמור על העליונות הטכנולוגית של ישראל". 
שירין נטור חאפי, ראש החינוך הערבי, משרד החינוך: "כדי לשכנע ילדים ערבים להשקיע בלימודי המתמטיקה והמדעים, הם חייבים להשתכנע שההייטק הוא גם בשבילם. 8200 לא מחכה להם ביציאה מבית הספר, חברות ההייטק צריכות לפתוח להם את השער".
פרופ' ענת שושני, אוניברסיטת רייכמן: "להייטק הישראלי יש בעיית מיתוג כשמדובר בתלמידות. הן רוצות להשפיע על העולם, להבין איך הוא עובד, ולהיות בקשר עמוק עם אנשים אחרים. ההייטק נתפס בעיניהן כהיפך הגמור, וזה לא ככה". 
יניב אוסי, לשעבר מפקד בית הספר למקצועות המחשב בצה"ל: "צריך להכיר בבעיה, הפערים בפריפריה הם גדולים מאוד. דרושה לישראל מנהיגות שתהיה מחויבת לצמצום הפערים, נחוצה יכולת ניהולית באיכות גבוהה, וחייבים הירתמות של כולנו ביחד כדי שנצליח".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כשהשלד של הבניין רעוע הוא קורס !
    אינשם 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו צריכים קודם להשקיע בשיעורי מוסר לתלמידים כאן בארץ, תראו איזו התנהגות בבתי הספר, מורים לא רוצים לבוא לעבוד, אלימות, חרם, פשוט ביזיון מה,שקורה כאן. דרך ארץ קדמה לתורה- זה לא סתם נכתב במשנה. ברגע שנשקיע במוסר באהבה לזולת אז נצליח גם בשאר תחומי הלימוד. אחרת זה סתם לטחון מים !!!!!
    סגור
  • 4.
    רק בודה
    רק בודה 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור לכם... הבורות פתחה מבער אדיר ואלוהים תומך בה בכל כוחו !
    סגור
  • 3.
    משום מה
    שמש 05/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משום מה הרבה תלמידות עושות לעצמן הנחה בלמידת המקצועות המדעיים, או שזה חינוך של בית הספר או של ההורים, אני עודדתי את ביתי להשקיע גם במקצועות הללו למרות כשרונה במקצועות האלו היא ויתרה בבחינות הבגרות וקיבלה ציונים ממוצעים למרות שהיא קיבלה לאורך כל הדרך ציונים מעולים, אני לא יודע אם זה מרגשי נחיתות מול הבנים שמזלזלים או המורים, או ההלך רוח שבנים מיועדים למקצועות המדעיים. מרגיז ומאכזב רק בגלל האפשרות להשתמש במקצועות האלו אם היא תחליט לשנות כיוון לרצונות שלה במקצוע שהיא מכוונת אליו שלא דורש את המקצועות המדעיים, למרות שכן יש בבחירה שלה גם לימודים מדעיים אבל לא כדבר החשוב ביותר. אולי אם תהיה התניה שגם במקצועות הללו המקצועות המדעיים יהיו בעלי חשיבות לקבלה להמשך המקצועות שהם לא מדעיים אולי יותר בנות יקדישו תשומת לב למקצועות האלו. לגבי הערבים, הם לא נדבקו בצורך להיות בחזית הטכנולוגית, או בחזית בכל תחום. למה? זה נתון לבדיקתם של הסוציולוגים. יש הרבה משתנים, האם המשתנה שלא משנה אם אהיה הכי טוב אני לעולם לא יקבל עבודה הוגנת בהתאם לכישורי היא משוללת יסוד, כי היהודים באירופה למדו למרות שרוב האוניברסיטא
    סגור
  • 2.
    תגייסו אותנו לצבא
    פאטמה 05/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כמו לגייס גיס חמישי לצבא ולקבל את 7.10 שוב שוב שיווין בנטל ואז שיווין בחינוך...
    סגור
  • 1.
    אה, הם לא חושבים, שוב, שהקול שלהם שווה יותר בקלפי? (ל"ת)
    סקרן 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור