קריירה ולימודים

האם שיעור הזכאות לתעודת בגרות של בנות גבוה יותר?

מי יותר טוב - הבנים או הבנות? הנתונים הבאים מראים שהבדלים מסוימים בכל זאת קיימים בין המינים, לפחות במערכת החינוך ובדגש על הזכאים לתעודת בגרות
דוד זולדן | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock)
בשנת 2022, בקרב תלמידי כיתות יב שיעור הזכאות לתעודת בגרות של בנות גבוה מהשיעור של בנים – 75.2% לעומת 65.9%, בהתאמה (בדומה לשנת 2021). גם שיעור העומדים בדרישות הסף של האוניברסיטאות שהם המועמדים הפוטנציאלים ללימודים גבוהים, בקרב הבנות היה גבוה יותר מהשיעור בקרב הבנים – 62.7% לעומת 54%, בהתאמה.
הפער בין בנות לבנים גדול יותר בחינוך הערבי. שיעורי הזכאות לבגרות בקרב תלמידי כיתות יב בחינוך הערבי היו 81.3% בקרב הבנות ו-64.8% בקרב הבנים, לעומת 73.5% ו-66.2% בחינוך העברי, בהתאמה. שיעור העומדים בדרישות הסף של האוניברסיטאות בקרב תלמידי כיתות יב בחינוך הערבי היה 57.9% בקרב הבנות ו-39.6% בקרב הבנים, לעומת 64% ו-57.8% בחינוך העברי, בהתאמה.
כ-71.8% מתלמידות יב בפיקוח החרדי ניגשו לבחינת הבגרות ב-2022 לעומת 97.1% בפיקוח הכללי ובפיקוח מינהל החינוך הדתי. שיעור הזכאות לבגרות בפיקוח החרדי עמד על 24.1% בקרב הבנות (לעומת 5.9% בקרב הבנים), והיה נמוך מהשיעור בפיקוח הכללי (88.1%) ובפיקוח מינהל החינוך הדתי (88.9%).
ובתוך כך עולה כי לימודים לקראת תעודה בטכנאות ובהנדסאות מסלול הלימוד המרכזי בישראל ללימודים על-תיכוניים לא אקדמיים בתחומי הנדסאות וטכנאות, הוא זה שבפיקוח מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע של משרד העבודה). בשנת 2023, 36.7% מהתלמידים במוסדות של מה"ט היו נשים (13,018 נשים מתוך 35,397 לומדים). באותה שנה 34% ממקבלי התעודות של מה"ט היו נשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה