קריירה ולימודים

בגלל גל האנטישמיות: מרצה יהודי בכיר התפטר מאוניברסיטה יוקרתית

פרופ' קרכמר, מרצה יהודי בכיר מאוניברסיטת MIT, החליט להתפטר מהמוסד הנחשב בשל אי תגובתה של הנהלת האוניברסיטה לגילויי אנטישמיות בקמפוס ולמתקפת הטרור של חמאס ב-7 לאוקטובר

מערכת ice | 
אנטישמיות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
פרופ' מאוריציו קרכמר, מרצה יהודי בכיר מאוניברסיטת MIT, החליט להתפטר מהמוסד בשל אי תגובתה של האוניברסיטה לגילויי אנטישמיות בקמפוס. אך מיד לאחר התפטרותו, הוא מצא בית חדש והצטרף לצוות האקדמי של ישיבה יוניברסיטי בניו יורק, הנחשבת לאוניברסיטת דגל יהודית ציונית. 
פרופ' קרכמן נולד במקסיקו וקיבל את הדוקטורט שלו מהאוניברסיטה העברית בירושלים ואת התואר השני מאוניברסיטת הרווארד. לדבריו, לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב-7 לאוקטובר הוא פנה לראש המחלקה שלו באוניברסיטת MIT וביקש שיוציא הצהרת תמיכה בישראל וביהודים. הצהרה כזו לא יצאה לפועל ופרופ' קרכמן החליט להתפטר. 
"הייתי המום מכך שמוסד כמו MIT, שמורכב מאנשים וחברי סגל שרואים את העולם בצורה רציונלית, לא מסוגלים לגנות אירוע טרור ברוטאלי שכזה". הפרופ' הוסיף ואמר כי סטודנטים יהודים מרגישים כיום מאוד לא בטוחים בקמפוסים רבים בארה"ב, לרבות ב-MIT.
ישיבה יוניברסיטי נוסדה בשנת 1886 ומדורגת בחזית המוסדות האקדמיים המובילים בארה"ב. באוניברסיטה לומדים כ-7,400 סטודנטים בארבעה קמפוסים לתארים ראשון, שני ולימודי דוקטורט.
על פי מגזין פורצ'ן , הפקולטה ללימודי סייבר מדורגת במקום השני בקרב האוניברסיטאות בארה"ב. ישיבה יוניברסיטי ידועה גם בזכות קבוצת הכדורסל שלה. לפני תחילת כל משחק מושמעת התקווה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה