אתי אלישקוב: הגברת הראשונה של עולם הביטוח

מי את אתי אלישקוב? היא התחילה כרואת חשבון, אבל לרגע לא נשארה בתדמית האפורה של המקצוע. לאחר מינויה למנכ"לית הבטיחה לעצמה להיות בעלים של חברת ביטוח, וגם עשתה זאת כאישה הראשונה בישראל

מערכת ice | 
אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה (צילום אבי מועלם)
אתי אלישקוב, ילידת 1977, היא אשת עסקים ישראלית. אלישקוב מזוהה כיום עם חברת הביטוח ליברה, שייסדה בשנת 2017 ועומדת בראשה עד היום. אלישקוב מחזיקה כ-46% מהחברה ושוויה מוערך בכ-60 מיליון שקל.
ביוגרפיה עסקית
אלישקוב גדלה בחולון כבת זקונים להורים יוצאי עיראק. את השכלתה רכשה במכללה למנהל, כאשר סיימה תואר בחשבונאות בהצטיינות. לאחר מכן קיבלה את ההסמכה לראיית חשבון. את ההתמחות שלה עשתה בפירמת ראיית החשבון EY, ועבדה שם עד לשנת 2009 אז התמנתה לתפקיד סמנכ"לית הכספים של הכשרה חברה לביטוח.
לאחר שלוש שנים בלבד התמנתה בגיל 34 למנכ"לית החברה, והפכה לאישה הראשונה שניהלה חברת ביטוח בישראל. בכהונתה הביאה לגידול של 45% בהון העצמי של הכשרה, אולם כעבור חמש שנים בתפקיד ושנה כמנכ"לית איילון אחזקות, החליטה לצאת לדרך עצמאית והקימה בשנת 2017 חברת ביטוח חדשה – ליברה, שחגגה לאחרונה 5 שנים להיווסדה.
ההון שהושקע להקמת החברה הגיע בחציו (כ-50%) מהונה האישי של אלישקוב, כאשר את שאר ההון גייסה ממשקיעים שונים. ביוני 2021 החלה החברה להיסחר בבורסה לפי שווי של כ-900 מיליון שקל. כיום שווי החברה עומד על כ-130 מיליון שקל. עד היום אלישקוב היא בעלת השליטה במניות הרוב (כ-46%), כאשר שאר בעלי המניות, הן הפרטיים והן הציבוריים, מחזיקים כל אחד עד 5%.
בשנת 2015, עת כיהנה אליקשוב כמנכ"לית הכשרה חברה לביטוח, נכנסה לרשימת "40 עד 40" של מגזין גלובס. בשנת 2019 דורגה במקום ה-26 ברשימת הנשים המשפיעות של פורבס ישראל, וב-2020 דורגה במקום ה-19 באותה הרשימה.
אלישקוב, נשואה ואם לשניים, מתגוררת בחולון. אלישקוב העידה על עצמה שלא רק בעסקים היא לוקחת סיכונים, אלא גם אוהבת פעילויות אקסטרים. בחופשות שלה בין היתר עשתה קפיצת באנג'י וצניחה חופשית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה