רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זה מה שיקרה במאות אוטובוסים
סייברוואן הודיעה כי חתמה על הסכם עם אגד הסעים, להתקנת 300 מערכות סייברוואן בכל צי האוטובוסים שלו. אז מה בדיוק עושות אותן מערכות מצילות חיים ואיזה חברות כבר עברו להשתמש בהן?
סייברוואן הודיעה היום (שני) כי חתמה על הסכם עם אגד הסעים, לקוח חדש של החברה, להתקנת 300 מערכות סייברוואן בכל צי האוטובוסים שלו. בחודש הקרוב יותקנו באוטובוסים של אגד הסעים 80 מערכות, ולאחר מכן צפויות להיות מותקנות 220 מערכות נוספות.
אגד הסעים, המפעילה את צי אוטובוסי התיירים הגדול בישראל, היא חברת בת של אגד תחבורה, חברת האוטובוסים הגדולה בישראל. אוטובוסי אגד מהווים חלק מהותי ממערך התחבורה הציבורית בישראל, ומספקים למיליוני נוסעים בשנה את הצורך החיוני בניידות.
חברת סייברוואן הוקמה כדי להציל חיים ולהפחית את תאונות הדרכים. החברה פיתחה שני פתרונות ייחודיים: מערכת ה-Driver Distraction Prevention System) DDPS) לזיהוי וחסימה של אפליקציות מסיחות דעת ומסכנות חיים בסמארטפון בזמן נהיגה. מערכת לזיהוי משתמשי דרך פגיעים (VRU) המבוססת על דור 2 של מערכת סייברוואן.
מערכת ה-DDPS מזהה את הטלפון של הנהג, ועם תחילת הנהיגה היא חוסמת גישה לכל האפליקציות שעלולות לגרום להיסח דעת הנהג כגון – ווטסאפ, הודעות SMS, מייליים, התראות מאתרי חדשות וכו' – אותן הנהג יקבל עם סיום הנהיגה. מי ששולח הודעות ווטסאפ לנהג המוגן במערכת ה-DDPS יקבל מענה אוטומטי כי הנהג נמצא כעת בנהיגה והוא מוזמן להתקשר.
המערכת של סייברוואן (צילום: איציק בירן)
כך נוצרת עבור הנהג סביבת נהיגה בטוחה מהסח דעת סלולרי ומהלחץ התמידי לבדוק התראות נכנסות. שווקי היעד העיקריים של סייברוואן כוללים ציי רכב מסחריים ופרטיים המעוניינים לצמצם נזקים פוטנציאליים ולחתוך בעלויות תפעוליות, יצרני רכב המעוניינים לשלב פתרונות בטיחות ברכביהם בנוסף לחברות ביטוח וליסינג עם דגש על השוק הישראלי, האירופאי והאמריקאי.
עד היום בישראל הותקנו מערכות סייברוואן בעשרות חברות במשק מהמגזר הפרטי והציבורי וביניהן: תנובה, שטראוס, אסם-Nestle, חברת החשמל, ועוד. המערכת מותאמת גם לאוטובוסים והיא הותקנה בין היתר באוטובוסים של חברת אלקטרה אפיקים ואוטובוסים להסעות תלמידים של מועצות אזוריות רבות, כמו גם ב-300 אוטובוסים של חברת בון טור.
מערכת ה-VRU מזהה משתמשי דרך פגיעים: הולכי רגל, רוכבי קורקינטים, אופניים חשמליים, קטנועים ואופנועים, על פי האותות סלולריים של המשתמשים ומתריעה על כך בפני הנהג. יתרונה של המערכת הוא שהיא פועלת גם ללא טווח ראיה ישיר בין הרכב להולך הרגל ואיננה תלויה בתנאי מזג אוויר או תאורה כמו המערכות מבוססות המכ"מ המותקנות כיום ברכבים. המערכת נמצאת כעת בשלבי פיתוח והשלימה מהלך של בדיקת התכנות עם אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.
אורי גלבוע (צילום: איציק בירן)
אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן, אמר: "אנו גאים מאוד בשיתוף הפעולה עם אגד הסעים. זוהי הזמנה שנייה ומשמעותית, תוך זמן קצר, בסגמנט אוטובוסי התיירים, והיא מחזקת עוד יותר את נוכחותה של SaverOne בתחום מרכזי זה. אין ספק שזוהי הוכחה חזקה לחשיבות האסטרטגית של הפתרון שלנו בשיפור הבטיחות בדרכים,ואינדיקציה ברורה להכרה ולאמון הגובר ביכולתה של SaverOne לטפל בהיסח דעת סלולרי של הנהג. אנו מרוצים מאוד מהחתימה של הלקוח החדש ומהתפקיד ארוך הטווח שהוא ממלא בצמיחת החברה".
עוד ב-
סעדי מוהנד חמודי, סמנכ"ל תפעול ותנועה באגד הסעים: "ביטחון הנוסעים והנהגים שלנו היא בראש סדר העדיפויות של אגד הסעים. אנו מאמינים כי מערכת SaverOne מפחיתה את הסיכוי של הנהגים שלנו להיות מוסחים אפילו לרגע על ידי הטלפון שלהם, שהוא כידוע גורם מרכזי לתאונות דרכים. שילוב המערכות של סייברוואן בצי של אגד הסעיםמהווה עדות למחויבות שלנו להציב את סטנדרט הבטיחות הגבוה ביותר בשוק כיום ולשפר את הבטיחות בדרכים עבור כלל משתמשי הדרך".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(20):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
17.?א 02/2024/08הגב לתגובה זו0 0לדעתי כל זה פשוט יעלה מכירות של טלפונים כי נהגים יקחו איתם 2 . כמו כן כל המערכות האלה הם ההסחת דעת הכי גדולה. נהגים צריכים לנוח כמו שצריך. זה הדבר שהכי משפיע על בטיחות... .סגור
-
16.אבל במה זה יעזורעדי 02/2024/08הגב לתגובה זו2 0אם הפקחים והנהגים ימשיכו להיות ש7מ1טות?סגור
-
15.אוטובוסים משוכלליםרונה 02/2024/07הגב לתגובה זו4 0לפני שיציידו את האוטובוסים בשלל ציוד ומכשירים. חדשים ויקרים ומרהיבי עין שיבדוק הסופר בוס את ההידרדרות שחלה בו ברמת השירות . , נהגים חולפים בתחנות כאילו אין אלוהים לא עוצרים. ממהרים. לא מכירים כלל רחובות ותחנות. חסרי ידע והשכלה לחלוטין .מצפצפים לטור המכוניות שלפניהם כדי שיפנו להם מקום כשאין לכך צאנס. כי יש קו לבן שאיננו מרשה לזוז ולפנות מקום לעקיפה. כשמעירים להם אומרים בגיחוך ״: לכם יש זמן . לנו שנוהגים באוטובוס אין זמן צריך להספיק. ״מי משגיח עליהם ? מי שם אותם על ההגה?סגור
-
14.אוטובוסים מסוכניםויוה 02/2024/07הגב לתגובה זו3 0סכנת נפשות לעמוד ואפילו לשניהם בכול האוטובוסים בישראל. נהגים נוסעים בפראות ועוצרים בלי רגש ויגיע יוםנוסעים רבים פשוט נופלים.סגור
-
13.רק נשאר למצוא נהגים "נורמליים" שלא חושבים שהם ב gta (ל"ת)נהג 02/2024/06הגב לתגובה זו6 0סגור
- טען עוד
-
12.תשובהרפאל 02/2024/06הגב לתגובה זו0 0לקבחל הודעות לא אבל להתקשר כן?סגור
-
11.שוקי ולא שווקיריקי 02/2024/06הגב לתגובה זו1 0בריבוי - שווקים , בסמיכות - שוקיסגור
-
10.חשבתי שאוסרים על דן אוטובוסים דיזל (ל"ת)דן 02/2024/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.למה זה נראה כמו נפוטיזם ולא רווחת הציבור (ל"ת)מישהי 02/2024/06הגב לתגובה זו2 0סגור
-
8.חמשים אחוז ויותר האוטובוסים נוסעים ריקים ומפרעים לתנועהאפי 02/2024/06הגב לתגובה זו1 3חמשים אחוז ויותר האוטובוסים נוסעים ריקים ומפרעים לתנועהסגור
-
7.קלוקלתאורח 02/2024/06הגב לתגובה זו3 0עד שכל המערך בתוך אגד הניהול ההנהלה הקומבינות ךא יעלמו מהעולם אגד תמשיך בתחתית של התחתית וכל אשר טכנולגיה שווה לפחסגור
-
6.חוק מצחיק אז לנהגים החכמים יהיה 2 טלפונים מה עשיתם בזה (ל"ת)חחח 02/2024/06הגב לתגובה זו3 0סגור
-
5.במקום שהנהג פשוט יכבה את הטלפון? (ל"ת)אפרת 02/2024/06הגב לתגובה זו4 0סגור
-
אבל אז זה לא הייטקיאיא 02/2024/06הגב לתגובה זו2 0ואי אפשר להעביר כספים למקורבים במכרזים תפוריםסגור
-
4.ומה אם נהגים לא יסכימו?שאלה 02/2024/06הגב לתגובה זו3 0סתם לצורך העניין, אני נהג, וקרוב משפחה במצב חירום מנסה להשיג אותי (הודעת sos, שיחת וידאו בווצאפ, וכו') מה יקרה במצבים כאילו.. זה יסנן? נשמע הגיוני לא להיות זמינים במצבי חירום? זה מה שיגרום למאות נהגים וכמובן מותני שירות מסחרי לעזוב את המקצוע.סגור
-
3.טוב מאוד ומה עם שאר האוטובוסים ??...שיפרה 02/2024/05הגב לתגובה זו3 0רצוי וכדאי שהמחיר למערכת כזו יתאים לכלנ נהג לצעירים ולמבוגרים כאחד לכל אחד והסיבות שלו.סגור
-
2.דיל קומבינה האפליקציה הכי מיותרת בהיסטוריה (ל"ת)אלון 02/2024/05הגב לתגובה זו6 1סגור
-
1.יפהיהודי 02/2024/05הגב לתגובה זו4 3רק תגידו ותזהירו את הנהגים שידברו פחות כי החוק אוסר לדבר הפלאפון והנהגים מדברים חופשי וזה מתכון לתאונה אנא הזהירו את הנהגים לא לדבר בסלולרי בזמן נהיגהסגור
-
לדבר מותר מה אתה מגזים אם יש אוזניה אחת מותר אל תמציא ח (ל"ת)חחח 02/2024/06הגב לתגובה זו2 0סגור
-
שיחות בשעות העבודהתל אביבית 02/2024/06הגב לתגובה זו2 1למה מותר לנהג אוטובוס לדבר בטלפון בכלל? נהיגה ושמירה על בטחון הנוסעים זה העבודה שלו. הנהגים מדברים בטלפון ובכלל לא שמים לב למה שקורה באוטובוס ומחוצה לו. מסוכן מאוד.סגור