רכב

מהפכת הרכבים החשמליים נכשלה? זו החברה שמוכרת 20,000 מכוניות

הרץ, חברת השכרת הרכבים, טוענת כי הירידה במחירי המכוניות החשמליות שהוביל אילון מאסק, הבעלים של טסלה, פגעו ישירות ברווחים של החברה, שעשויה לרשום הפסדים של 245 מיליון דולר ברבעון, ולפיכך היא מוכרת עשרות אלפי רכבים חשמליים ורוכשת במקומם רכבי בנזין
מערכת ice | 
טסלה ממשיכה לקרוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ World Government Summit)
בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות מכוניות בעולם מנסות להיכנס לעולם הרכבים החשמליים, במה שמסמן מהפכה בשוק הרכב העולמי. אבל האם המהפכה הזאת נכשלה? חברת השכרת הרכבים הגדולה הרץ, החליטה למכור 20,000 רכבים חשמליים שברשותה, ובכסף שתרוויח מהמכירה תרכוש החברה במקומם רכבי בנזין.
למעשה, הסיבה לכך היא שרכישת כלי הרכב החשמליים פגעה בחברת הרץ ובהכנסות שלה. על פי בכירים בחברה, עלות תיקון הנזקים של הרכבים החשמליים גבוהה בהרבה מאלה שמונעים בבנזין, כמו גם הפחת הגבוה, זאת למרות שדווקא עלות התחזוקה שלהם נמוכה יותר.
לטענתם, תיקון נזקים ברכב כגון פגיעה או תאונה קלה, עולים לה בחלק מהמקרים כפול ממה שהיא מוציאה על תקלות ברכב שמונע בבנזין. עד כמה הנזקר של הרץ גדול? לטענת החברה היא עשויה להפסיד ברבעון הקרוב לא פחות מ-245 מיליון דולר, כאשר לטענתה על כל רכב חשמלי בו היא מחזיקה, היא מפסידה בממוצע 12,500 דולר. 
טסלה מהווה כ-80% מצי הרכבים החשמליים של הרץ, ובסך הכל, רכבים חשמליים מהווים כ-11% מצי ההשכרה הכולל של הרץ בעולם. טסלה הפחיתה באגרסיביות את מחירי הרכב שלה והובילה יצרניות רכב אחרות לעשות את אותו הדבר עבור כלי הרכב החשמליים שלהן, ולפיכך מחירי השכירות של אותם רכבים ירדו באופן טבעי, וכך גם הרווחים של הרץ.
למעשה, המשוואה היא פשוטה: כשיצרניות רכב מורידות את המחירים של כלי רכב חדשים, זה מוריד את הערך של אותם דגמים בשוק המכוניות המשומשות, מה שגורם לפיחות מהיר, ופוגע ישירות ברווחים של הרץ. החברה אמנם לא האשימה את טסלה ואילון מאסק ישירות בהפסדים, אך אין ספק שבעקבות הורדות המחירים של טסלה, הרווחים של החברה נפגעו משמעותית, והיא נאלצת לעשות מהפכה של ממש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה