רכב

הקורקינטים מפריז עושים עלייה לישראל: 15,000 כלים הוצאו מפריז

אתמול פריז הגלתה באופן רשמי את הקורקינטים השיתופיים מתחומה, וכעת מתברר כי כלי התחבורה החשמליים שהוצאו מהעיר יפוזרו ברחבי האירופה, וגם בתל־אביב
מערכת ice |  1
צילום פלאש 90/ מרים אלסטר
לאחר משאל עם שכלל מעט מאוד השתתפות, אתמול פריז הוציאה רשמית את הקורקינטים החשמליים השיתופיים מחוץ לעיר. החברות המוכרות גם לנו כאן בארץ הוציאו מהעיר כ-15 אלף כלי תחבורה חשמליים וכעת מתברר כי חלק יגיע למדינות אחרות באירופה וגם לתל־אביב. 
לפי סוכנות הידיעות AFP לארץ יגיעו קורקינטים של חברת Dott, אך לא ידוע כמה. נזכיר כי משאל העם בפריז הגיע לאחר מספר אירועים טרגיים שבהם שלושה רוכבים נהרגו בעיר בשנה האחרונה בלבד, ולא פחות מ-459 נפצעו בתאונות הקשורות לקורקינטים חשמליים: עלייה חדה מהשנה הקודמת שגרמה ללא מעט לבקר את כלי התחבורה הקטן.
המצב נהיה גרוע אף יותר לאחר שנודע כי יומיים בלבד לפני שהחברות השיתופיות יצאו מהעיר, ילדה בת 12 נהרגה לאחר שנפגעה מרכב כשרכבה על קורקינט של אחת החברות. האירוע התרחש באחד הפרברים של פריז. 
לפני ימים מספר נחשף כי ארבעת החברות שפועלות בארץ מתכוננות לוועדת הכלכלה בנושא קורקינטים חשמליים בכנסת. לקראת הדיון פורסמו נתונים חדשים על מעורבתן של החברות בתאונות בארץ, ובהם נטען כי החברות לא מעורבות במרבית התאונות והמפגעים, בעוד שהקורקינטים הפרטיים הם אלו שלכאורה גורמים למחדל העיקרי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להוציא גם מישראל (ל"ת)
    ציקי 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור