רכב

הרכבת הקלה לא עובדת בשבת? הקו האדום שיעבוד נחשף

על רקע המחאות הרבות על סגירת הרכבת הקלה בשבת, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, יצא בהצהרה לתושבי העיר, שיוכלו להתנייד בחינם בקו נוסף וחדש של 'סבבוס', מיזם התחבורה הציבורית בשבת: "קו שלישי נולד לסבבוס בנוסף לקו הכחול והקו הלבן והוא יקרא 'הקו האדום' וישרת בחינם את התושבים בכל סוף שבוע מהרגע שהרכבת תסגר בכפיה ובניגוד להגיון"

תום נחום |  1
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ עומר פיכמן)
החל מ-5:40 ביום שישי האחרון הרכבת הקלה יצאה אל הדרך והחלה רשמית את פעילותה. עם זאת, לא הכל נוצץ, כאשר עשרות מפגינים אשר מנגדים לכך שהרכבת לא תפעל בשבת, עלו לרכבת בתחנת אליפלט בתל אביב, התחנה האחרונה לפני הפסקת פעילותה של הרכבת לפני כניסת השבת, אזקו עצמם לעמודי הרכבת וסירבו להתפנות מהמקום במשך שעות ארוכות תוך שירת 'דמוקרטיה'. עם זאת, יש מי שמוחה ויש מי שפועל לפתרונות אלטרנטיביים לתחבורה ציבורית בשבת.
 ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, החליט להרים את הכפפה ולהכריז על כל קו חדש ל'סבבוס', מיזם האוטובוסים העירוני אשר פועל בשבתות. בפוסט שהעלה לפייסבוק שלו כתבה שאמה הכהן כך: "קו שלישי נולד לסבבוס בנוסף לקו הכחול והקו הלבן והוא יקרא 'הקו האדום' וישרת בחינם את התושבים בכל סוף שבוע מהרגע שהרכבת תסגר בכפיה ובניגוד להגיון". 
עוד כתב: "תחילת הפעילות של הקו האדום של הסבבוס צפויה בחודש הבא והוא ינוע מקניון איילון לז'בוטינסקי דרך תחנות בן גוריון, ביאליק, אבא הלל ולכל התחנות בת"א. הקו יפעל בשישי החל מחצי שעה לאחר השבתת הרכבת בשישי ובשבת מהבוקר ועד תחילת הפעילות של התחב"צ. תדירות הקו תחל בשירות בסיסי ותתוגבר בהתאם לרמת השימוש. ר"ג היתה הראשונה להפעיל שאטלים בסופי שבוע ועם הקו האדום צפוי מספר הנוסעים לחצות את ה-10,000 בכל סופ"ש. תעשה נכון עירית תל אביב אם תפעיל שירות מקביל על הקו גם כשירות לתושביה וגם כאמירה שאנחנו לא מתכוונים למצמץ במאבק על החופש של הערים שלנו ושל התושבים שלנו. שום התנגחות או העלבה של שום פקיד בטח זוטר לא תרפה את ידיי מלשמור על העיר והציביון שלה. העיר ר"ג בידיים טובות".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם אני יודע אין תחבורה ציבורית בשבת באזור
    ראובן 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה נטפלו לרכבת הקלה, כי היא חדשה?
    סגור