רכב
חברת הרכב שעוקפת את כולן בישראל נבלמת בעולם
בעוד שבישראל היא המריאה תוך שנה מ-0 ל-4,600 מסירות רכבים בחודש, מניית הענקית הסינית BYD צללה בחודש שעבר ביותר מ-10%, בעוד המתחרה הגדולה ביותר, טסלה, זינקה בשיעור דומה. הסיבה: מלחמת המחירים בין השתיים בסין גורמת למשקיעים לחוסר ביטחון ביכולתן של לפחות חלק מהחברות לשרוד לאורך זמן
מניית ענקית הרכב הסינית BYD צנחה במהלך פברואר בחדות, בשל מלחמה על כיסם של הצרכנים במדינת האם שלה, שהמנצחת החד-משמעית בה היא טסלה האמריקאית, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
בחודש האחרון צנח שווי השוק של BYD, חברת הרכב בעלת שווי השוק הרביעי בעולם והגדול ביותר בסין, ב-9.8%, מ-115.5 מיליארד דולר ל-104.1 מיליארד דולר. אם מסתכלים על חודש פברואר הקלנדרי, הירידה היתה אף חדה יותר - 14%, שהם כ-18 מיליארד דולר.
הסיבה לירידה במחיר המניה אינה המשבר הכלכלי לכשעצמו - אלא מלחמה שמתנהלת כעת בעקבותיו בין יצרניות רכב בכלל וכאלו הממוקדות ברכבים חשמליים בפרט (BYD החלה כיצרנית רכב רגילה, ורק בשנים האחרונות המירה את מנועי הבעירה הפנימית למנועים חשמליים). לפי בלומברג, כמה יצרניות סיניות, כמו Nio ו-XPeng, הורידו את המחירים כדי למשוך את הקונים, ועד מהרה הצטרפה למירוץ גם טסלה. BYD עצמה לא הורידה רשמית את המחירים, אך הסוכנויות המשווקות אותה עשו זאת. במקום לפתוח את הארנק לאור ירידת המחירים, קונים רבים בחרו להמתין לראות אם תבואנה הורדות נוספות.
התוצאה: בעוד ש-BYD ומדד ממוצע של יצרניות רכב חשמלי ירדו במהלך פברואר ב-14% ו-9%, בהתאמה, טסלה דווקא עלתה בשיעור של 9% - מגמה הפוכה לחלוטין. כפי שדיווחנו מוקדם יותר, גם בארה"ב החליטה החברה להוריד כעת את מחירי הדגמים היוקרתיים שלה.
רוברט מאמפורד, מנהל השקעות בחברה ההונג-קונגית GAM, אמר לבלומברג כי "שינוי הדרגתי בתעשייה מתרחש, כאשר הורדות מחירים אגרסיביות מובילות לכך שהרוכשים עוצרים את עצמם וממתינים למחירים אפילו נמוכים יותר, במקביל להשפעה השלילית ביותר שיש (להורדות הללו) על שולי הרווח של כל השחקנים". אנליסט סיטיגרופ ג'ף צ'אנג העריך שהתחרות תוביל ל"ליכוד השוק" - כלומר, רכישה של חברות שתתקשינה לעמוד באתגר על ידי כאלו שלהן כיסים עמוקים יותר.
כאמור, למרות הירידה BYD לא צריכה לדאוג. היא עדיין חברת הרכב הסינית הגדולה ביותר בהפרש עצום - הבאה אחריה, Great Wall Motors, שווה בקושי שליש ממנה (כ-35 מיליארד דולר), ושתי החברות שהוזכרו למעלה והחלו את מירוץ המחירים הנוכחי שוות רק 16 ו-8.25 מיליארד דולר, בהתאמה.
בישראל, כפי שדיווחנו שלשום (מוצ"ש), הצליחה היצרנית להגיע כבר לכמעט 4,600 מסירות רכב בחודש ינואר, חודשים בודדים לאחר שרכביה החלו להימכר בישראל וניצבה במקום החמישי, לפני כל המותגים האירופים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.רק ישראלים דבילים קונים חשמליותגיורא 03/2023/11הגב לתגובה זו0 1רק פה אנשים משלמים פי 2 על רכב הסואנים של החשמליות גובות פי 2 מחיר רק כי מדובר בחשמלית, לצרכן הישראלי זה שווי של דלק ל 10 שנים ישראלים דבילים תסתובבו באירופה ולא תראו כמות כזו של חשמליות, ושם זה עולה אפילו זול יותרסגור
-
2.התכונה של ישראלים לא להרגיש פרייאריםלא פרייאר 03/2023/08הגב לתגובה זו1 1כשהממשלה בובת מהאזרחים ופתאום יש הזדמנות הם מסתערים על זהסגור
-
1.זה מה שקוואלקום עשתה למתחריםאסטרטגיה ידועה 03/2023/08הגב לתגובה זו1 0וזה מה שסמסונג עשתה לlg. כלכלה ;)סגור