רכב
בשורה רעה לנהגים: הכביש שיסכן אתכם בקנס כבד ייפתח מחר
"נתיב פלוס" חדש בכביש 1 לירושלים, ממחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל. הנתיב החדש ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום ו', ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית, האכיפה תחל בקרוב
תתכוננו לעמוד פחות בפקקים. מחר (שישי) ייפתח בכביש 1 למזרח "נתיב פלוס" לתחבורה ציבורית ושיתופית (קארפול, רכב שחולקים 3 לפחות, כולל נהג/ת), שיעקוף את הפקקים ויקצר את זמן הנסיעה לירושלים. הנתיב החדש ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום ו', ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית.
"נתיב פלוס" באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל, יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע), בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל משתמשות ומשתמשי הדרך.
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל בעבודות צביעת הנתיב הלילה סמוך למחלף שער הגיא, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי, מנכ"לית המשרד, מיכל פרנק, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי ובכירי משרד התחבורה. יודגש, כי רק לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין – תגרור קנס של 500 שקל.
"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תכנית המיליון", שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני. במקביל לפתיחת כביש 16, המשמש ציר כניסה נוסף לשכונות דרום ירושלים ומערבה, השלים בחודשים האחרונים המשרד את עבודות התכנון ההנדסי והבטיחותי מול מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל, כדי לאפשר את פתיחת הנתיב בימין הכביש. לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, עד לכניסה לבירה. יודגש, כי מקטע זה אינו פתוח לתחבורה שיתופית.
משרד התחבורה מציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לרכב הפרטי בנסיעה לירושלים. אוטובוסים: מערך קווי האוטובוס תוגבר בעוד 115 נסיעות ביום לירושלים מיישובים במרכז, בשפלה ובדרום: חולון, בת ים, רמלה, רחובות, ראשון לציון, קריית גת ועוד. רכבת ישראל מפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון.
לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב. חניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב; חניון חנה וסע בראשון לציון, כ-600 מקומות וקו אוטובוס ישיר לתל-אביב ולרמת גן.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״אחרי עשור של הזנחה שהפכה את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, עשינו היפוך פירמידה שהופך את התחבורה הציבורית להיות VIP. התחייבתי ל 150 קילומטר של נת״צים, נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית השנה, והנה אנחנו צובעות וצובעים הערב את הנת״צ הכי ארוך במדינה שמוביל לעיר הבירה שלנו ירושלים- 26 קילומטר ועוד 22 שיהיו כבר החודש. העשור הבא חייב להיות העשור של התחבורה הציבורית. זאת הדרך היחידה להוציא את ישראל מהפקק. מי שלא יבוא או תבוא אחרי, אסור להם להפסיק את המהפכה הגדולה שעשינו בתחבורה הציבורית במדינת ישראל, להפוך אותה לאופציה איכותית, אמינה וזמינה לכל אחת ואחד״.
מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מקדם בעקביות מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית, באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב'נתיב פלוס' מהווה ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות".
ניסים פרץ, מנכ״ל חברת נתיבי ישראל: ״חברת נתיבי ישראל מהווה את הזרוע הביצועית של משרד התחבורה בקידום תכנית המיליון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פתרונות לתחבורה שיתופית. כל זאת במטרה להקל על עומסי התנועה בכבישי הארץ ולהקל על הגודש. תחילת העבודות לסימון נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמלות אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך.״
עוד ב-
בכל מקום שבו נפתח נת"צ או נר"ת נרשמה ירידה דרמטית בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל, נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב"נתיב פלוס" בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(38):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
32.זאת הסיבהמדהים 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0שאין התפתחות של התחבורה הציבורית פה בארץ. כי כשכבר עושים משהו, יש כותרת - בשורה רעה לנהגים.סגור
-
31.שחכתם לכתובאמיר 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0"נתיבי ונתיבות תחבורה ציבורית" מיכאלי טימטמה לכם את השכל ואת השכלות .....סגור
-
30.ממשלת הרפוביקנים תבטל הכלטט 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0חחח ממשלת ביבי הרפובליקנית ת טל כל חוק ותקנה של ממשלת השינוי.סגור
-
29.דייייידנה 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0דייי כבר עם הטמטום של מרב מכיאלי ,נוסעות ונוסעים, משתמשות ומשתמשים, די עם הטמטמת הזאת, מיותר!סגור
-
28.אפליה!אא-אא 12/2022/09הגב לתגובה זו2 0ליד הנתיב החדש חייבים וחייבות לפתוח גם נתיבהסגור
- טען עוד
-
27.לא נוסעים באוטובוס כי אי אפשר לשלם. לא לכולנו יש רב קו. (ל"ת)חרטה 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
26.תתבישועמיחי 12/2022/09הגב לתגובה זו3 0חבל שהעיתונות מציגה הכל על הצד השלילי מה הפלא שהמצב במדינה ככה העיתונות היא אויב העםסגור
-
למי הכוונה?בן 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0מי צריך להתבייש?סגור
-
25.מי שנוסע רואה שזה בלוףנוסע קבוע 12/2022/09הגב לתגובה זו1 0הכביש לא עמוס באוטובוסים, תעשו חשבון של מספר השעות שהכביש נתצ תחלקו ל400 תקבלו שכל 2 דק עובר אוטובוס אחד... בכמ יכלו לצמצם את השעות..סגור
-
24.כבישים ומנהרות,מתי 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0רוב הכבישים החדשים היו ביוזמת ישראל כץ מהליכוד,הגברת מכאלי בכהונתה של חצי שנה התאמנה בלגזור את סרט הפתיחה של הכביש,כרגיל גונבת קרדיטים.סגור
-
תגובה לנסיעה בתחבורה ציבורית .אבי 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0ברור שתחבורה ציבורית תיבה טוב. למי שבבוקר הולך למשרד לכל היום ויוצא אחריהצהרים לביתו זה לא רלונטי לנכים ולעצמאיים אנשי שיווק ומכירות ולכל מי שצריך לנוע בכבישים לתת שירות בבית לקוח . ומה קורה בשבתות .? לא צריך תחבורה ציבורית כי ככה נקבע כי הדתיים .אז שוב זה לא רלונטי .העיקר שמשקיעים מיליונים בזה הורסים לנו את המסלולים לרכיבים ולחניות בכל הארץ .סגור
-
23.מיכאלי רוצה לקטוף קופוןיצחק 12/2022/09הגב לתגובה זו5 0סך הכול בקושי שנה בתפקיד רוצה קטוף קופון על תהליכי עבודה של שנים,כאילו אלה היו התוכניות שלה , מספיק עם השקרים ההית צריכה להתעסק יותר בהכיפה ולא בתוכניות כבישים שקיימים כבר שנים .סגור
-
גנבתמתי 12/2022/09הגב לתגובה זו2 0ממש כך בכל הזדמנות גונבת קופונים.סגור
-
22.טיפשות מיליארדים הושקעו בכביש הזה כדי לפתוח עוד נתיבדנה 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0וחצי מהזמן הוא ריק כי רוב האנשים נוסעים או לבד או גג עם עוד מישהו לעבודה. וגם עובדים מהרכב ועושים שיחות ולא נוח לקחת 2 טרמפיסטים ואז הפקיים נותרים בעינהם העיקר שנתיב שלם עומד כמעט ריק. לא הוכיח את עצמו מעולם ולא יוכיח עכשיו. חלם זה פהסגור
-
21.מוניות זה גם תחבורה ציבוריתגיא 12/2022/09הגב לתגובה זו1 0לא הבנתי את ההתעלמות מהמוניותסגור
-
20.סדר עולמי חדשקפלן 12/2022/08הגב לתגובה זו1 3תתכוננו לפקקים הכי קשים עשו לנו את זה בכביש החוף עכשיו בדרך לירושלים המטרה זהה:שנעזוב את הרכבים הפרטיים מתוך יאוש אז הם ידרדרו את המצב מהר ויצמצמו את חופש התנועהסגור
-
19.בטח הכ לבלבית הזו נוסעת בו ללא כנס מה אכפת לה שהנתיבכשר 12/2022/08הגב לתגובה זו3 1כמה גועל באיש/ה אחתסגור
-
18.די כבר עם הנוסעות ונוסעיםאחת 12/2022/08הגב לתגובה זו6 1כבישות וכבישים, ושאר מילים מיותרות, באמת שנמאסתם ונמאסתןסגור
-
17.הכתב טועה .לא כתב כבישים וכבישותשאול 12/2022/08הגב לתגובה זו6 0מנהרה ומנהר ממש לא בסדר .חולי נפשסגור
-
16.מדינת העשיריםחח 12/2022/08הגב לתגובה זו1 0מבטיח שכולם ישלמו כמו גדוליםסגור
-
15.הנת"צישראל בלומשטיין 12/2022/08הגב לתגובה זו1 0שאלה - האם הנת"צ ישרת את התחבורה הציבורית, ולנו הנהגים ישארו שאר הנתיבים, או שכל הכביש שייך גם לתחבורה הציבוריתסגור
-
14.נקרא לשם ע"ש מרץאוריכאן 12/2022/08הגב לתגובה זו3 0כל אמירה של מיכאלי מתחילה בביטול או התקפת מה שהיה לפניה "אחרי עשור של הזנחה", לדוגמא. היוהרה בקול ובמופע של הגברת מקשה לראות שיש בה גם טוב.סגור
-
13.בכירות המשרד.... העיקר פתרון אמיתי אין (ל"ת)איתן 12/2022/08הגב לתגובה זו2 0סגור
-
12.יגדיל את התאונות במקטעבתציון 12/2022/08הגב לתגובה זו0 0נסעתי בכביש זה השבוע בנתיב האמצעי.למרות שמדובר בירידה חדה או בסיבוב חד והרגשתי חוסר בטיחות לא ליסוע על הימין... לא לחינם החוק קובע ליסוע בימין....חבל!!!! ימים יגידוסגור
-
11.הנדסת תודעה... לכבשות ולכבשים (ל"ת)נתצ"ית ונת"צ 12/2022/07הגב לתגובה זו5 0סגור
-
10.משתמשים ומשתמשותמוטי 12/2022/07הגב לתגובה זו2 0אני מוכן לזקוף לזכותו של מרב מיכאלי את המהלך של הנת׳צ וזו .ולהשכיח מכולנו את סגנון הדיבור של זכרים ונקבות באותו משפט באופן קבוע .זה לא הגיע מהאקדמיה ללשון וכנראה גם הם חושבים שמיותרסגור
-
9.איך אוכפים? (ל"ת)יוסי 12/2022/07הגב לתגובה זו2 0סגור
-
8.השם ישמור אותנו מתאגידים .ירדן 12/2022/07הגב לתגובה זו4 0אין נתיבים לרכבים ומפקיעים נתיב לכול אלו שנוסעים באוטובוססגור
-
7.נוסעות ונוסעיםאריה 12/2022/07הגב לתגובה זו3 0משתמשות המשתמשים.. אם חסרות לכתב כתבת מילים מילות להגיע לאורך כתבה מסויים שיואיל בטובו תואיל הטובה להוסיף תוכן ולא לטרללסגור
-
זה לא כתבדרור 12/2022/07הגב לתגובה זו0 0זאת הודעת יחצנות שהפיצה מירב מיכאליסגור
-
6.טירלולרמי 12/2022/06הגב לתגובה זו4 1פשוט בזיון !!! החזירה את ירושלים 30 שנה אחורהסגור
-
5.נת"צ (ל"ת)ששון סיידוף 12/2022/06הגב לתגובה זו2 1סגור
-
טיפשותהרואה 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0בכל פעם שסוללים כביש חדש לא חושבים קדימה ולא סוללים מבפיק נתיבים.וגם כשמרחיבים אחרי כמה שנים לא מוסיפים מה שצריך.וכך יש הפרעות בניה בכביש לאורך שנים ולא פותרים כלום.כמו כן כל הפקקים הם בגלל שביציאה מהמחלפים יש צואר בקבוק.סגור
-
4.ממש לא!ירושלמי 12/2022/06הגב לתגובה זו10 0זה רק גורם ליותר פקקים, כי הנתיב הזה הוא על חשבון נתיב רגיל, ולא במקוםסגור
-
3.צוואר בקבוקמני 12/2022/05הגב לתגובה זו14 0עדיין זה לא מספיק כדי להפחית את העומס ויוצר הצרה של הכביש ומגדיל את הפקק.סגור
-
2.נתיב נורא עוד עומס ופקקים החלטה מטומטמת (ל"ת)יורם 12/2022/05הגב לתגובה זו15 0סגור
-
שרת התחבורה המטומטמת ביותר שידעה המדינה (ל"ת)אבי 12/2022/06הגב לתגובה זו7 0סגור
-
1.צבועות וצבועים (ל"ת)ישראל 12/2022/05הגב לתגובה זו11 0סגור