רכב

בשורה רעה לנהגים: הכביש שיסכן אתכם בקנס כבד ייפתח מחר

"נתיב פלוס" חדש בכביש 1 לירושלים, ממחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל. הנתיב החדש ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית –  400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום ו', ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית, האכיפה תחל בקרוב
מערכת ice |  38
כביש 16 החדש (צילום צחי קראוס)
תתכוננו לעמוד פחות בפקקים. מחר (שישי) ייפתח בכביש 1 למזרח "נתיב פלוס" לתחבורה ציבורית ושיתופית (קארפול, רכב שחולקים 3 לפחות, כולל נהג/ת), שיעקוף את הפקקים ויקצר את זמן הנסיעה לירושלים. הנתיב החדש ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית –  400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום ו', ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית.
"נתיב פלוס" באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל, יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע), בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל משתמשות ומשתמשי הדרך. 

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל בעבודות צביעת הנתיב הלילה סמוך למחלף שער הגיא, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי, מנכ"לית המשרד, מיכל פרנק, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי ובכירי משרד התחבורה. יודגש, כי רק לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין – תגרור קנס של 500 שקל.
"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תכנית המיליון", שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני. במקביל לפתיחת כביש 16, המשמש ציר כניסה נוסף לשכונות דרום ירושלים ומערבה, השלים בחודשים האחרונים המשרד את עבודות התכנון ההנדסי והבטיחותי מול מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל, כדי לאפשר את פתיחת הנתיב בימין הכביש. לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, עד לכניסה לבירה. יודגש, כי מקטע זה אינו פתוח לתחבורה שיתופית.
משרד התחבורה מציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לרכב הפרטי בנסיעה לירושלים. אוטובוסים: מערך קווי האוטובוס תוגבר בעוד 115 נסיעות ביום לירושלים מיישובים במרכז, בשפלה ובדרום: חולון, בת ים, רמלה, רחובות, ראשון לציון, קריית גת ועוד. רכבת ישראל מפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון.
לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב.  חניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב; חניון חנה וסע בראשון לציון, כ-600 מקומות וקו אוטובוס ישיר לתל-אביב ולרמת גן.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״אחרי עשור של הזנחה שהפכה את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, עשינו היפוך פירמידה שהופך את התחבורה הציבורית להיות VIP. התחייבתי ל 150 קילומטר של נת״צים, נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית השנה, והנה אנחנו צובעות וצובעים הערב את הנת״צ הכי ארוך במדינה שמוביל לעיר הבירה שלנו ירושלים- 26 קילומטר ועוד 22 שיהיו כבר החודש. העשור הבא חייב להיות העשור של התחבורה הציבורית. זאת הדרך היחידה להוציא את ישראל מהפקק. מי שלא יבוא או תבוא אחרי, אסור להם להפסיק את המהפכה הגדולה שעשינו בתחבורה הציבורית במדינת ישראל, להפוך אותה לאופציה איכותית, אמינה וזמינה לכל אחת ואחד״.
מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מקדם בעקביות מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית, באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב'נתיב פלוס' מהווה ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות".
ניסים פרץ, מנכ״ל חברת נתיבי ישראל: ״חברת נתיבי ישראל מהווה את הזרוע הביצועית של משרד התחבורה בקידום תכנית המיליון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פתרונות לתחבורה שיתופית. כל זאת במטרה להקל על עומסי התנועה בכבישי הארץ ולהקל על הגודש. תחילת העבודות לסימון נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמלות אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך.״
בכל מקום שבו נפתח נת"צ או נר"ת נרשמה ירידה דרמטית  בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל, נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב"נתיב פלוס" בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל.
תגובות לכתבה(38):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    זאת הסיבה
    מדהים 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאין התפתחות של התחבורה הציבורית פה בארץ. כי כשכבר עושים משהו, יש כותרת - בשורה רעה לנהגים.
    סגור
  • 31.
    שחכתם לכתוב
    אמיר 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "נתיבי ונתיבות תחבורה ציבורית" מיכאלי טימטמה לכם את השכל ואת השכלות .....
    סגור
  • 30.
    ממשלת הרפוביקנים תבטל הכל
    טט 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחח ממשלת ביבי הרפובליקנית ת טל כל חוק ותקנה של ממשלת השינוי.
    סגור
  • 29.
    דייייי
    דנה 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דייי כבר עם הטמטום של מרב מכיאלי ,נוסעות ונוסעים, משתמשות ומשתמשים, די עם הטמטמת הזאת, מיותר!
    סגור
  • 28.
    אפליה!
    אא-אא 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ליד הנתיב החדש חייבים וחייבות לפתוח גם נתיבה
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    לא נוסעים באוטובוס כי אי אפשר לשלם. לא לכולנו יש רב קו. (ל"ת)
    חרטה 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    תתבישו
    עמיחי 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבל שהעיתונות מציגה הכל על הצד השלילי מה הפלא שהמצב במדינה ככה העיתונות היא אויב העם
    סגור
  • למי הכוונה?
    בן 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי צריך להתבייש?
    סגור
  • 25.
    מי שנוסע רואה שזה בלוף
    נוסע קבוע 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכביש לא עמוס באוטובוסים, תעשו חשבון של מספר השעות שהכביש נתצ תחלקו ל400 תקבלו שכל 2 דק עובר אוטובוס אחד... בכמ יכלו לצמצם את השעות..
    סגור
  • 24.
    כבישים ומנהרות,
    מתי 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב הכבישים החדשים היו ביוזמת ישראל כץ מהליכוד,הגברת מכאלי בכהונתה של חצי שנה התאמנה בלגזור את סרט הפתיחה של הכביש,כרגיל גונבת קרדיטים.
    סגור
  • תגובה לנסיעה בתחבורה ציבורית .
    אבי 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שתחבורה ציבורית תיבה טוב. למי שבבוקר הולך למשרד לכל היום ויוצא אחריהצהרים לביתו זה לא רלונטי לנכים ולעצמאיים אנשי שיווק ומכירות ולכל מי שצריך לנוע בכבישים לתת שירות בבית לקוח . ומה קורה בשבתות .? לא צריך תחבורה ציבורית כי ככה נקבע כי הדתיים .אז שוב זה לא רלונטי .העיקר שמשקיעים מיליונים בזה הורסים לנו את המסלולים לרכיבים ולחניות בכל הארץ .
    סגור
  • 23.
    מיכאלי רוצה לקטוף קופון
    יצחק 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סך הכול בקושי שנה בתפקיד רוצה קטוף קופון על תהליכי עבודה של שנים,כאילו אלה היו התוכניות שלה , מספיק עם השקרים ההית צריכה להתעסק יותר בהכיפה ולא בתוכניות כבישים שקיימים כבר שנים .
    סגור
  • גנבת
    מתי 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממש כך בכל הזדמנות גונבת קופונים.
    סגור
  • 22.
    טיפשות מיליארדים הושקעו בכביש הזה כדי לפתוח עוד נתיב
    דנה 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחצי מהזמן הוא ריק כי רוב האנשים נוסעים או לבד או גג עם עוד מישהו לעבודה. וגם עובדים מהרכב ועושים שיחות ולא נוח לקחת 2 טרמפיסטים ואז הפקיים נותרים בעינהם העיקר שנתיב שלם עומד כמעט ריק. לא הוכיח את עצמו מעולם ולא יוכיח עכשיו. חלם זה פה
    סגור
  • 21.
    מוניות זה גם תחבורה ציבורית
    גיא 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא הבנתי את ההתעלמות מהמוניות
    סגור
  • 20.
    סדר עולמי חדש
    קפלן 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תתכוננו לפקקים הכי קשים עשו לנו את זה בכביש החוף עכשיו בדרך לירושלים המטרה זהה:שנעזוב את הרכבים הפרטיים מתוך יאוש אז הם ידרדרו את המצב מהר ויצמצמו את חופש התנועה
    סגור
  • 19.
    בטח הכ לבלבית הזו נוסעת בו ללא כנס מה אכפת לה שהנתיב
    כשר 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמה גועל באיש/ה אחת
    סגור
  • 18.
    די כבר עם הנוסעות ונוסעים
    אחת 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כבישות וכבישים, ושאר מילים מיותרות, באמת שנמאסתם ונמאסתן
    סגור
  • 17.
    הכתב טועה .לא כתב כבישים וכבישות
    שאול 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מנהרה ומנהר ממש לא בסדר .חולי נפש
    סגור
  • 16.
    מדינת העשירים
    חח 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מבטיח שכולם ישלמו כמו גדולים
    סגור
  • 15.
    הנת"צ
    ישראל בלומשטיין 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאלה - האם הנת"צ ישרת את התחבורה הציבורית, ולנו הנהגים ישארו שאר הנתיבים, או שכל הכביש שייך גם לתחבורה הציבורית
    סגור
  • 14.
    נקרא לשם ע"ש מרץ
    אוריכאן 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל אמירה של מיכאלי מתחילה בביטול או התקפת מה שהיה לפניה "אחרי עשור של הזנחה", לדוגמא. היוהרה בקול ובמופע של הגברת מקשה לראות שיש בה גם טוב.
    סגור
  • 13.
    בכירות המשרד.... העיקר פתרון אמיתי אין (ל"ת)
    איתן 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    יגדיל את התאונות במקטע
    בתציון 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסעתי בכביש זה השבוע בנתיב האמצעי.למרות שמדובר בירידה חדה או בסיבוב חד והרגשתי חוסר בטיחות לא ליסוע על הימין... לא לחינם החוק קובע ליסוע בימין....חבל!!!! ימים יגידו
    סגור
  • 11.
    הנדסת תודעה... לכבשות ולכבשים (ל"ת)
    נתצ"ית ונת"צ 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 10.
    משתמשים ומשתמשות
    מוטי 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מוכן לזקוף לזכותו של מרב מיכאלי את המהלך של הנת׳צ וזו .ולהשכיח מכולנו את סגנון הדיבור של זכרים ונקבות באותו משפט באופן קבוע .זה לא הגיע מהאקדמיה ללשון וכנראה גם הם חושבים שמיותר
    סגור
  • 9.
    איך אוכפים? (ל"ת)
    יוסי 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    השם ישמור אותנו מתאגידים .
    ירדן 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין נתיבים לרכבים ומפקיעים נתיב לכול אלו שנוסעים באוטובוס
    סגור
  • 7.
    נוסעות ונוסעים
    אריה 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    משתמשות המשתמשים.. אם חסרות לכתב כתבת מילים מילות להגיע לאורך כתבה מסויים שיואיל בטובו תואיל הטובה להוסיף תוכן ולא לטרלל
    סגור
  • זה לא כתב
    דרור 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת הודעת יחצנות שהפיצה מירב מיכאלי
    סגור
  • 6.
    טירלול
    רמי 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    פשוט בזיון !!! החזירה את ירושלים 30 שנה אחורה
    סגור
  • 5.
    נת"צ (ל"ת)
    ששון סיידוף 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טיפשות
    הרואה 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל פעם שסוללים כביש חדש לא חושבים קדימה ולא סוללים מבפיק נתיבים.וגם כשמרחיבים אחרי כמה שנים לא מוסיפים מה שצריך.וכך יש הפרעות בניה בכביש לאורך שנים ולא פותרים כלום.כמו כן כל הפקקים הם בגלל שביציאה מהמחלפים יש צואר בקבוק.
    סגור
  • 4.
    ממש לא!
    ירושלמי 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    10 0
    זה רק גורם ליותר פקקים, כי הנתיב הזה הוא על חשבון נתיב רגיל, ולא במקום
    סגור
  • 3.
    צוואר בקבוק
    מני 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    14 0
    עדיין זה לא מספיק כדי להפחית את העומס ויוצר הצרה של הכביש ומגדיל את הפקק.
    סגור
  • 2.
    נתיב נורא עוד עומס ופקקים החלטה מטומטמת (ל"ת)
    יורם 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • שרת התחבורה המטומטמת ביותר שידעה המדינה (ל"ת)
    אבי 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    צבועות וצבועים (ל"ת)
    ישראל 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור