רכב

ליברה בירידה: הרווח הנקי קטן משמעותית ברבעון השלישי

ליברה מציגה גידול חד בהכנסות ברבעון השלישי, לשנת 2022 במקביל להשקת מוצרים חדשים, הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי צמחו בכ-51% והסתכמו בכ-112.4 מיליון שקל לעומת כ-74.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד -  קצב צמיחה גבוה מעבר לתחזיות החברה, החברה הציגה ברבעון השלישי רווח כולל לפני מס של כ-98 אלף שקל
מערכת ice | 
אתי אלישקוב
ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, שנוסדה ומנוהלת על ידי אתי אלישקוב, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2022. הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי הסתכמו בכ-112.4 מיליון שקל לעומת כ-74.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021, גידול של כ-51%. הפרמיות ברוטו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכמו בכ-325.5 מיליון שקל לעומת כ-225.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-45%.
ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 החברה המשיכה להציג שיעורי גידול משמעותיים בפרמיה ברוטו ובפרמיה שהורווחה ברוטו בכל הענפים בהם היא פועלת, כתוצאה מגידול בכמות המבוטחים והעלאת הפרמיה הממוצעת ומנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה.

ליברה ממשיכה להציג שיפור ביעילות התפעולית ברבעון השלישי בזכות הטכנולוגיה וגידול בהיקף התיק: שיעור סך ההוצאות מפרמיה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכם בכ-14.9% לעומת כ-18.6% בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברבעון השלישי הסתכם בכ-14.5% לעומת כ-16.8% ברבעון המקביל אשתקד ולעומת כ-16.2% ברבעון השני השנה.
הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון השלישי של שנת 2022 זינקו בכ-51% והסתכמו בכ-98.4 מיליון שקל לעומת כ-65.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 זינקו בכ-52% והסתכמו בכ-267.8 מיליון שקל לעומת כ-176.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת כ-250 מיליון ש"ח בכל שנת 2021.
לחברה אין כלל לקוחות שהינם ציי רכב וקולקטיבים וכל הלקוחות הינם לקוחות פרטיים, וזאת בהתאם למדיניות החברה. לחברה יש כיום כ- 140,000 מבוטחים (כ-260,000 פוליסות) כאשר הרוב המכריע של מבוטחי הרכב בחברה רוכשים פוליסות רכב חובה ורכב רכוש יחד.
החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון השלישי לשנת 2022 שהסתכם בכ-150 אלף ש"ח לעומת כ-3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הושפע משני גורמים מנוגדים זה לזה: הגורם החיובי נובע מגידול בהיקפי הפעילות של החברה, אשר הוביל לגידול בהכנסות החברה, זאת לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה וכן מעליה בריבית הריאלית חסרת הסיכון אשר הביאה להקטנת ההתחייבויות הביטוחיות בעיקר בענף רכב חובה, אשר קוזזה בחלקה מעליית מדד המחירים לצרכן בתקופת הדוח.
מנגד, קיימת ירידה ברווחיות החיתומית בענף רכב רכוש המאפיינת את הענף כולו, בין היתר, בשל גידול בשכיחות ובחומרת התביעות ובעלותן בענף זה, עלייה בעלות חלקי החילוף וגידול בשכיחות ועלות הגניבות והפסדים מהשקעות. בעקבות מגמות אלה, פעלה החברה להעלאת תעריפים מתחילת השנה, אשר הגדילו את הפרמיה הממוצעת ברכב רכוש וברכב חובה ויבואו לידי ביטוי בעליית הפרמיות ברבעונים הבאים ביתר שאת. בהתאם לזאת, חל שיפור ב-Loss Ratio ברוטו. על אף הירידה ברווח, חל גידול בהכנסות החברה לצד התייעלות תפעולית בהוצאות.
בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכם הרווח הכולל לפני מס  בכ-0.7 מיליון שקל לעומת כ-11.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד מהשקעות בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-1.4 מיליון שקל לעומת רווח מהשקעות בסך של כ-355 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי לשנת 2022 הסתכם הרווח הכולל לאחר מס בכ-98 אלף שקל לעומת כ-2 מיליון ש"ח ברבעון השלישי בשנת 2021. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכם הרווח הכולל לאחר מס בכ-442 אלף שקל לעומת כ-7.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ברבעון השלישי לשנת 2022 הסתכמו בכ-68 מיליון שקל לעומת כ-44.8 מיליון שקל ברבעון השלישי בשנת 2021, גידול של כ-52%. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף, מעלייה בפרמיה הממוצעת, וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה. יודגש כי לחברה אין כלל לקוחות שהינם ציי רכב וקולקטיבים, וכל לקוחותיה הינם לקוחות פרטיים, וזאת בהתאם למדיניות החברה.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 בכ-194.8 מיליון שקל לעומת כ-134.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-45%. ההפסד הכולל לפני מס בענף רכב רכוש בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכם בכ-3.3 מיליון שקל לעומת רווח כולל לפני מס של כ-9.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ברבעון השלישי הסתכם בכ-570 אלף שקל לעומת רווח כולל לפני מס של כ-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מרווח להפסד לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הושפע משני גורמים מנוגדים זה לזה: הגורם החיובי נובע מגידול בהיקפי הפעילות של החברה, אשר הוביל לגידול בהכנסות החברה, זאת לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה. מנגד, קיימת ירידה ברווחיות החיתומית בין היתר, בשל גידול בשכיחות ועלות התביעות בענף זה בעיקר בשל עלייה בשכיחות התאונות, בעלות חלקי החילוף וגידול בשכיחות ועלות הגניבות.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "ליברה מסכמת רבעון נוסף של צמיחה עם גידול משמעותי בכמות המבוטחים ובפרמיות, המשקף קצב צמיחה מעבר לתחזיות החברה. זאת, תוך המשך שיפור בפרמטרים התפעוליים, בין היתר, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת. על אף המגמה השלילית שמאפיינת את כל ענף הרכב, הצלחנו להציג ברבעון השלישי איזון בשורת הרווח תוך העלאת הפרמיה הממוצעת. המוצרים החדשים שהשקנו השנה - ביטוח חיות מחמד וביטוח נסיעות לחו"ל  ממשיכים לצבור תאוצה ולאחר שקבלנו רישיון ביטוח חיים, תוך אישור מוצרי ריסק, ליברה החלה לשווק ברבעון הרביעי ביטוחי ריסק משכנתא במסגרת השקה שקטה. הרחבת סל המוצרים מהווה עוגן ונדבך נוסף לצמיחה הצפויה בשנים הקרובות ולהשאת הרווחיות בטווח הבינוני והארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה