רכב
מהפכה על הכביש: בעלי הרכבים החשמליים עומדים להרוויח בגדול
בוועידת האקלים של האו"ם בשארם א-שייח' הציגו בפני שרת איכות הסביבה תמר זנדברג פריצת דרך בתחום תחנות הטעינה לרכב חשמלי פרי פיתוח ישראלי -תחנת טעינה חדשנית – תחנת ירוקה ממבוססת מימן ללא תלות וללא חיבור לרשת החשמל
חברת EV MOTORS וחברת ג'נסל הציגו בוועידת האקלים הבינלאומית של האו"ם פריצת דרך בתחום תחנות טעינה לרכב חשמלי שמבטלת את התלות בקיומם של תשתיות חשמליות פתרון אמין ירוק ויעיל לאחד מהתחומים הצומחים ביותר בעולם – הרכב החשמלי.
אוהד זליגמן יו"ר EV MOTORS ורמי רשף מנכ"ל ג'נסל הציגו מפני שרת איכות הסביבה תמר זנדברג את הפיתוח המהפכני שמאפשר טעינה רכבים באמצעות טכנולוגיה חשמלית המתבססת על מימן. הפיתוח הישראלי משתלב בצעדים ובמאמצים הבינלאומיים לטיפול באספקטים של משבר האקלים הגלובלי. תחנת הטעינה החדשה זכתה גם לתשומת לב רבה מצד ראשי המשלחות ומשרדי האנרגיה של מצרים, איטליה, בלגיה, ואיחוד האמירויות ועוד.
המערכת החדשה פותחה על בסיס הטכנולוגיה המוכחת של תאי הדלק מבוססי מימן ואמוניה של החברה, , והיא משלבת את יכולת יצור החשמל בתאי דלק של החברה מבוססי המימן, שימוש באנרגיה המגיעה מרשת החשמל (ככל שישנו חיבור כזה) ושימוש באמצעי לאגירת אנרגיה בסוללות ליתיום, תוך חיבור וניהול כל מקורות אנרגיה אפשריים אלו על ידי תוכנה ייחודית שפותחה בג'נסל.
שוק תחנות הטעינה לרכב חשמלי בעולם צפוי לצמוח משמעותית בשנים הבאות ולהגיע ל-207 מיליארד דולר עד שנת 2030. אוהד זליגמן יו"ר חברת EV Motors: "החברה תטמיע את תחנות הטעינה לרכב חשמלי בישראל ובחו"ל וזהו מהפך בנוף טעינת הרכבים החשמליים. פתרון אמין, ירוק ויעיל לאחד מהתחומים הצומחים ביותר בעולם- הרכב החשמלי".
עוד ב-
רמי רשף מנכ"ל ומייסד חב' ג'נסל : "אין לי ספק שהצגת תחנת הטעינה לרכב חשמלי EVOX בוועידת האקלים תתרום באופן משמעותי למיצוב של ג'סנל כספקית משמעותית בתחומי אנרגיה ירוקה ומתחדשת בשוק הישראלי והעולמי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(22):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
22.95% מהמימן נוצר מדלק. לא יודעים לייצר באופן יעיל ממים (ל"ת)חרטא.מימן מיוצר מדלק 11/2022/13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
21.תחנת חשמל מבוססת מימןאופס 11/2022/13הגב לתגובה זו2 0נשמע נפיץ ....סגור
-
20.חבל שאתם מפרסמים קשקושי יחצ לא אמיתייםירין עמר 11/2022/13הגב לתגובה זו1 0חובבניםסגור
-
19.גאוני להטעין רכב חשמלי עם דלק זה גאוני :) (ל"ת)אלירן 11/2022/13הגב לתגובה זו2 0סגור
-
18.זה ישראלי זה היה יקר ולא שווה כלוםי 11/2022/13הגב לתגובה זו1 0במדינת אוהבי הכסף .,. תשלמו יקר ללא תמורה צריך לשרוף הכלסגור
- טען עוד
-
17.אגירת אנרגיהיפתח 11/2022/13הגב לתגובה זו1 0הפיתרון צריך להגיע מאגירת אנרגיה מתחדשת. אוגרים אנרגיה מתחדשת באמצעות דחיסת אוויר למיכל סגור ומשחררים את לחץ האוויר להפקת אנרגיה ירוקה ללא תלות ברשת החשמליתסגור
-
16.רגע לחשוברגע לחשוב 11/2022/12הגב לתגובה זו0 1אוקי לא רוצים דלק זה מזהם עוברים לחשמל אבל איך נפיק חשמל לרכב נשתמש בדלק כמה חכםסגור
-
15.Kishkushbalabush (ל"ת)Barbakunz 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.בתגובה כתבה השרה את לא מעניינים אותי אני הולכת הביתה (ל"ת)ירון 11/2022/12הגב לתגובה זו4 0סגור
-
13.והמניה בצלילה חופשיתיורי 11/2022/12הגב לתגובה זו2 0מקשקשים כמו חול ואין מה לאכול .סגור
-
12.רכב לשמליחי 11/2022/12הגב לתגובה זו1 0לא הבנתי מה הרווח בגדולסגור
-
11.מבוסס אמוניה!! אנרגיה נקיה?ציון 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0כותבים מימן ואמוניה. מה נקי בזה? תחשבו על מכליות אמוניה משוטטות בדרכים כדי למלא את מיכלי התחנות האלו. עד מתי ימשך הבלוף?סגור
-
10.לא ידעתי שתמר זנדברג עדיין קיימתטרודו 11/2022/12הגב לתגובה זו1 1וקצת התנועע ראשה וכולם קפצו להריע הידד, הוא מבינה, הידד.סגור
-
9.איך זה סביבתי? כמה פחמן משוחרר כשמייצרים מימן? (ל"ת)יואב 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.אין על אנשי שיווק ישראלים!גד 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0זה חכם אבל זה לא ירוק...סגור
-
7.מאיפה מגיעים המימן והאמוניה?...יוני 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0ואיך מייצרים אותם?סגור
-
6.מימן - אליה וקץ בהיעקב חן 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0עוד פיתרון נהדר, אבל ללא מחשבה בסיסית על כלל התהליכים שבטווח הארוך יהיה מינורי. מימן בסופו של יום הוא דלק שצריך לייצר, לאגור ולהוביל. כל התהליכים הללו הם זוללי אנרגיה. גם ייצור חשמל דורש שימוש במקורות אנרגיה. אם לשם ייצור משתמשים בדלקים מזהמים - לא הועלו בהרבה. הניסיון להשתמש במימן כדלק לא מזהם מפסיד בקרב כמקור הנעה לרכיבים. אולי יצלח לשימושים כבדים יותר כגון הנעת אוניות למרחקים ארוכים. מה שהחברה הזאת מציעה הוא " מישמש " שנועד להציל את רעיון השימוש במימן. זה מצויין לתחנות הטענה במקומות שאליהם לא תגיע תשתית של הובלה חשמלית, המערך תמיכה, אבל ספק רב אם הפיתרון יזכה למרכזיות במערכת הטעינה העולמית. כן כמערכת תמיכה, לא כמערכת המרכזית. למימון ייתכן ויהיו שימושים אחרים כפי שציינתי. מובן שאם יפצחו את תהליך "ההיתוך הקר" נהיה בסיפור אחר לגמרי. אבל אז נזדקק לכמויות קטנות ביותר להפקת כמויות אנרגיה אדירות. כל נושא האנרגיה יהיה כבר אופרה אחרת. לענייננו - רעיון מבורך - החשיבות שמייחסים לו בכתבה למערך תשתיות הטעינה העולמי - מוגזמת !סגור
-
5.בסדר, כל מה שקשור למדינה הכל ב delay (ל"ת)אילן 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כמה שטויות אפשר להאכיל אותנומשה 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0איך יגיע המימן לתחנות טעינה? כמה עולה לייצר מימן? מה הניצולת של כל התהליך? כמה יעלה לטעון?סגור
-
3.רעיון מעולה לפזר מלא פצצות מימן ברחבי העיררונן 11/2022/12הגב לתגובה זו0 0לרכבי גז לא מאפשרים.להכנס לחניונים, נראה לכם שלעמדות.מימן כן יאפשרו להתמקם בעיר?סגור
-
2.קודם שיורידו את מחירי ההטענהשלמה 11/2022/11הגב לתגובה זו0 0נכון להיום הם במחיר של הבנזין ולפעמים יקר יותר מהבנזיסגור
-
1.כמה אנרגייה מזהמת נדרשת כדי לייצר את האמוניה?מומו 11/2022/11הגב לתגובה זו0 0זו חדשנות נפלאה, אבל ממש לא פתרון ירוק... מפעל האמונייה צורך כמויות עתק של גז טבעי...סגור