רכב

סופרגז בעסקת ענק: אלו האוטובוסים שיעבדו על גז

סופרגז אנרגיה התקשרה בהסכמים למתן שירותי תדלוק גז טבעי דחוס לכ-205 אוטובוסים עם החברות מטרופולין ואקסטרה; עד תחילת 2024 צפויה החברה לספק גט"ד לכ-600 אוטובוסים ומשאיות על בסיס ההתקשרויות הקיימות
מערכת ice |  2
חן מלמד מנכל סופרגז אנרגיה (צילום דרור סיתהכל)
חברת סופרגז אנרגיה ממשיכה בפיתוח מנועי הצמיחה שלה לשנים הבאות בהתאם לתוכניתה העסקית להפוך לספקית אנרגיה רב תחומית מובילה. החברה מעדכנת היום כי התקשרה בהסכמים למתן שירותי תדלוק גז טבעי דחוס (גט"ד) לכ-205 אוטובוסים נוספים עם החברות מטרופולין ואקסטרה, תוך אפשרות להגדלת כמות זו בכ-55 אוטובוסים נוספים בתנאים מסוימים.
מדובר בהגדלה משמעותית של כמות האוטובוסים להן מספקת סופרגז שירותי תדלוק ל-525 (כולל משאיות), כאשר עד לתחילת שנת 2024 צפויה החברה לספק גט"ד לכ-600 אוטובוסים ומשאיות על בסיס ההתקשרויות הקיימות. 

בנוסף, סופרגז מעדכנת גם כי התקשרה בהסכמי הקמה ותפעול של מתקני קוגנרציה וגנרציה בהספק כולל של כ-10 מגה וואט, עם בנק לאומי ועם חברת פי.סי.בי טכנולוגיות, כאשר בחלק מההסכמים הללו נכללת גם אופציה למזמין להתקשרות לרכישת חשמל עם החברה באמצעות רישיון לאספקת חשמל בו מחזיקה החברה.
בכך, מגדילה החברה את היקף ההסכמים בהם היא מחזיקה להספקת חשמל ואנרגיה תרמית באמצעות מתקני קוגנרציה לכ-55 מגה וואט, והחברה מנהלת מו"מ עם מספר צרכנים נוספים לגבי הקמת מתקני קוגנרציה בהיקף של עשרות מגה וואטים נוספים. יצוין, כי למועד הדו"חות לרבעון השני, סיימה החברה הקמה של 3 מתקני קוגנרציה בהספק כולל של כ- 2.4 מגה וואט ונמצאת בשלבי הקמה שונים של מתקני קוגנרציה נוספים בהספק כולל של כ- 40 מגה וואט נוספים.
חן מלמד, מנכ"ל סופרגז אנרגיה הסביר: "ההתקשרויות עליהן אנו מעדכנים היום בתחומי הגז הטבעי והקוגנרציה, עם חברות מהמובילות במשק, מהוות צעד נוסף כחלק מיישום אסטרטגיית החברה להפיכתה לספקית אנרגיה רב תחומית מובילה. הסכמים  אלו מביאים את היקף צי האוטובוסים והמשאיות להן אנו מספקת שירותי גט"ד למעל 500 ואת היקף הסכמי הספקת החשמל בקוגנרציה לכ-55 מגה וואט תוך שאנו במו"מ עם צרכנים נוספים לגבי הקמת מתקני קוגנרציה בהיקף של עשרות מגה וואטים נוספים".
עוד הוסיף: "אנו רואים בתחומים אלו, יחד עם הרישיון לאספקת חשמל בו מחזיקה החברה, מנועי צמיחה חזקים לחברה לשנים הבאות ובכוונתנו להמשיך בפיתוח פעילויות אלו באופן שיאפשר לחברה להציע ללקוחותיה הרבים מגוון רחב של שירותי אנרגיה שונים והתאמתם לצרכי כל לקוח ולהתפתחויות במשק האנרגיה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשש
    שי 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתכון מעולה לסופר פיגוע על ידי שהיד
    סגור
  • 1.
    איזה טמטום
    דרומי 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחזור לתקופת הפיגועים באוטובוסים רק שכל אוטובוס יהיה פצצת אטום
    סגור