רכב

משאיות אוטונומיות? זה הפיתוח שיחולל מהפכה בכבישים

ארבה רובוטיקס תשתמש ברדאר חדשני כדי לספק נהיגה אוטונומית למשאיות בנמלים שברחבי סין. עד 2023 הרדאר ייצא לייצור המוני
מערכת ice | 
קובי מרנקו מנכ"ל ארבה רובוטיקס (צילום יחצ)
ארבה רובוטיקס (נאסד"ק: ARBE), שמספקת פתרונות רדאר לרכב, הודיעה כי HiRain Technologies, ספקית Tier 1 שמפתחת מערכות סיוע לנהגים, תספק רדאר המבוסס על מערכת השבבים של Arbe עבור מערך השילוח בנמלים ברחבי סין. ערכת השבבים שמותקנת במשאיות של FAW מאפשרת נהיגה אוטונומית ומציעה יכולות חישה מתקדמות ופתרונות בטיחות. הפריסה הראשונה החלה בנמל ריז'או (RiZhao) ותמשיך אל נמלים נוספים ברחבי סין.
מוקדם יותר השנה, הכריזה HiRain כי היא מבצעת פרויקטים רחבי היקף עבור יצרני רכבים בתחום הנהיגה האוטונומית בעזרת פתרון הרדאר שפיתחה, המבוסס על הטכנולוגיה של Arbe, הצפוי להגיע לייצור המוני עד 2023. 
על פי פירמת האנליסטים IHS Markit, משאיות אוטונומיות עשויות לחולל שינוי מהפכני בתעשיית הלוגיסטיקה ולהפחית באופן ניכר את עלויות השילוח. תעשיית התחבורה האוטונומית מחפשת באופן מתמיד אחר טכנולוגיה שתאפשר להעצים את בטיחות המשאית, על רקע שכיחות מקרי ההתנגשויות הנגרמות על ידי נהגים בהיסח הדעת או עקב נהיגה לקויה. טכנולוגיית התחבורה האוטונומיות תבטיח שיפור בבטיחות בכביש ובסביבות מתועשות ומעניקה פתרונות חישה היקפיים ב-360 מעלות של כלי הרכב וזמן תגובה מהיר יותר מאשר זה של נהג אנושי.
"אנו צופים בתעשייה כי המשאיות יובילו את מהפכת הרכב האוטונומי, מכיוון שהן מחייבות בטיחות בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומציבות את הצורך הגבוה ביותר לפתרונות מבוססי חיישנים מתקדמים, עקב היסטוריית התאונות והסיכון הגבוה הכרוך בגודלם של כלי הרכב המסחריים ", אומר קובי מרנקו, מנכ"ל Arbe. "בחירתה של HiRain בנו כספקי מערכת השבבים לראדר עבור מערך המשאיות האוטונומיות שלהם, כולל הפריסה האחרונה בנמלי סין, מסבה לנו גאווה גדולה ותאפשר רמות בטיחות גבוהות מתמיד בכל תנאי הסביבה".
 
רדאר בעל חישה מתקדמת מחולל כיום מהפכה ביכולות כלי הרכב האוטונומיים בשל יכולתו לזהות ולסווג עצמים ברזולוציה גבוהה במיוחד ובכל תנאי מזג אוויר או תאורה. פתרון הרדאר של HiRain המבוסס על מערכת השבבים של Arbe הוא בעל מספר הערוצים הגבוה ביותר בתעשייה עם 48 ערוצי שידור ו-48 ערוצי קליטה וממפה באופן מקיף את כלל שטח סביבת הרכב. הפתרון נבחר בשל יעילותו בסביבות נמל צפופות במיוחד ומשפר משמעותית את בטיחות הצוות, מפחית סיכונים תפעוליים ומשפר את היעילות. החברות מתכננות להרחיב את פריסת הפתרונות גם לכבישים מהירים על ידי מתן תמיכה לנהיגה אוטונומית בנסיעה מנמל לנמל.
Arbe (נאסד"ק: ARBE), המובילה העולמית בפתרונות הדור הבא של הרדאר, מספקת מערכות תומכות נהיגה בטוחות, וסוללת את הדרך לנהיגה אוטונומית לחלוטין. רדאר ההדמיה של Arbe המספק כיסוי מלא מסביב לרכב, מיצר תמונה בפירוט גבוה פי 100 מכל רדאר אחר בשוק, ומהווה חיישן חיוני עבור רכב אוטונומי בדרגה 2+ ומעלה. Arbe נבחרה על ידי חברות Teir-1 מובילות ויצרני רכב למתן פתרונות חישה פורצי דרך בעבור מגוון כלי רכב ברחבי העולם. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב ובארה״ב. החברה הונפקה לאחרונה בבורסת הנאסד"ק, והיא הראשונה בתחומה לעשות זאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה