רכב

יבואני הרכב מבקשים הקלות ובדו"חות מציגים רווחי שיא

מרגיז. יבואי הרכב מבקשים הקלות ומתרצים זאת בעקבות המשבר באוקראינה וגלי הקורונה אשר משפיעים על עלויות וזמינות החלקים, מהירות יבוא הרכבים, אך בדו"ח חציון לשנת 2022 מציגות רווחי שיא שלא היו אפילו ב-2019
מערכת ice | 
ירידה במכירות כלי רכב (צילום unsplash, Pixabay)
דו"חות המחצית הראשונה של 2022 של שלוש יבואניות הרכב שהינן חברות ציבוריות – קבוצת קרסו, דלק רכב ו-UMI - פורסמו והתמונה המצטיירת היא של ענף משגשג בניגוד גמור להכרזות יבואני הרכב על מנת שיבואו לקראתם בשנתיים האחרונות. השורה התחתונה מדברת על רווחים של פי שניים לעומת הרווחיות שהוצגה בשנת 2019.
היבואנים, אשר ביקשו הקלות בשנתיים האחרונות בעקבות המצב התייחסו לכך גם בדו"חות שפורסמו. קבוצת קרסו כתבה כי "למלחמה בין רוסיה לאוקראינה יש השפעה שלילית על המחסור ברכיבים המשמשים לייצור כלי רכב, המגמות שתוארו לעיל גרמו בתקופת הדו"ח לעלייה במחירי חומר הגלם והסחורות והן עלולות להשפיע על זמני וכמויות האספקה של כלי רכב חדשים".
דלק רכב טענה "יצרניות הרכב העולמיות, לרבות היצרניות שעמן פועלת הקבוצה, עדיין מתמודדות עם בעיות ייצור במפעלים". גם אצל UMI "המשבר" נרשם בתוך הדו"ח – "כתוצאה מעיכובים בייצור ובמשלוחים של יצרניות כלי הרכב לישראל, במהלך המחצית הראשונה של 2022, הקבוצה חווה ירידה במסירות כלי רכב חדש בהיקף כ-42% ובמכירות כלי רכב אפס קילומטר – בכ- 75%".
 
כמות המכוניות שנמכרו על ידי היבואנים בחציון הראשון של שנת 2022 אכן נמצאת בירידה וניתן לראות כי קבוצת קרסו מכרה 4900 לעומת 21,203 בחציון המקביל אשתקד, UMI מכרו 4299 לעומת 10621 ורק אצל דלק מוטורס המצב טוב יותר ומכרו 14387 מכוניות לעומת 21,257 מהחציון הראשון של שנת 2021.
יבואני הרכב העלו מחירים השנה ויותר מפעם אחת דבר אשר גרם לכך ששיעור הרווחיות שלהן עלה. בשנת 2019, לפני הקורונה והמשבר באוקראינה, עמד שיעור הרווחיות של דלק כבר על 9.9%. בשנת 2020 עלה שיעור הרווחיות ל-12.6%, בשנת 2021 המשיך בעלייה עד ל-17.6%. בחציון הראשון של הנה הנוכחי שיעורי הרווחים הינם כבר 25%. גם בקבוצות קרסו הייתה עלייה משמעותיות בשיעור הרווח מ-13.3% בשנת 2019 ל-22.5% השנה. UMI לא נשארה מאחור וגם נהנתה מעלייה מ-6.7% ב-2019 ועד 13.8% השנה.
 
פרט לעליות המחירים היחלשות מטבעות היעד בשנים האחרונים באה לטובת היבואנים. בתחילת 2019 שער הדולר עמד על 3.6 שקלים לעומת היום שהינו 3.3 שקל. שער היורו נחלש מ-4.1 ועד ל-3.3 היום וגם שער הין הראה התנהגות זהה וירד מ-3.3 ל-100 שקל בתחילת 2019 ועד ל-2.3 שקלים ל-100 ין היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה