רכב

טסלה מכרה 75% מהביטקוין, רבעון מוצלח למרות ההשבתה בסין

סיכום הרבעון השני של 2022: אמש נודע כי יצרנית המכוניות החשמליות רשמה צמיחה של 42% במכירות לעומת הרבעון השני של 2021 (הרבה בשל מכירת הביטקוין), אך הכנסותיה ירדו ביחס לרבעון הראשון של השנה הנוכחית (עקב השבתת מפעל טסלה בסין)
מערכת ice | 
מניות טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
הרבעון השני של טסלה לשנה זו הגיע לסיומו המטלטל, כאשר יצרנית המכוניות החשמליות דיווחה אמש (ד') על ירידה ברווח לעומת הרבעון הקודם של 2022 - הרבה בגלל הקושי לעמוד בקצב הייצור עקב השבתת המפעל של טסלה בשנחאי במשך רוב תקופת הרבעון. 
מוקדם יותר ברבעון הזה, טסלה נאלצה לסגור באופן זמני את מפעל הייצור שלה בשנגחאי (ה-Gigafactory) כדי לעמוד בהגבלות הסגרים של הקורונה, מה שהוביל לירידה נדירה במספרי המשלוחים. החברה מסרה ברבעון זה 254,000 כלי רכב, ירידה של 18% מהרבעון הקודם. החברה לא הייתה חסינה מפני בעיות בשרשרת האספקה ​​העולמית ומצרות כלכליות: החברה הכריזה על הקפאת גיוס עובדים והחלה לפטר עובדים מוקדם יותר החודש, כולל 229 עובדים שעבדו על טכנולוגיית הסיוע לנהג של טסלה, טייס אוטומטי.
החברה של מאסק רשמה כאמור ירידה חדה מהצפוי בהכנסותיה לעומת הרבעון הראשון של 2022; מבחינת השווי בשוק, הרווח ברבעון השני ירד ב-32% מרמות השיא שנרשמו ברבעון הראשון של השנה (אז נהנתה החברה מרווח נקי של 2.26 מיליארד דולר).
בשל חוסר הוודאות לגבי סיום ההשבתה בשנגחאי, מאסק אמר שטסלה מכרה 75% מאחזקות הביטקוין שלה כדי למקסם את מצב המזומנים שלה - מה שהוביל לירידה במחיר המטבעות הקריפטוגרפיים, ועזר לחברה לרשום רבעון מוצלח מאוד לעומת זה המקביל לו אשתקד.
"אין לקחת את זה כהחלטה גורפת לגבי ביטקוין", אמר מאסק בשיחה ביום רביעי. "לא מכרנו אף אחד מהדוגקוין שלנו." ובכל זאת, כאמור, מחירי הביטקוין ירדו לאחר שטסלה דיווחה על רווחיה ביום רביעי. המניה של טסלה (+0.8% 742.5), צנחה ביותר מ-30% מתחילת השנה, וכעת עלתה ב-3.1% לאחר הסגירה של וול סטריט.
ברבעון השני דיווחה החברה על קפיצה של 98% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - רווח של 1.14 מיליארד דולר, או רווח של 1.02 דולר למניה. ועדיין, זו ירידה לעומת רווח שיא ברבעון הראשון של 2022, שהגיע ל-3.3 מיליארד. יחסית לתחזיות האנליסטים, טסלה יכולה להיות קצת מאוכזבת כי ניבאו לה רווחים של 1.9 מיליארד דולר ברבעון השני. אבל קשה לחזות במדויק ולהביא בחשבון את כל הגורמים המשתנים בימים טרופים אלה בכלכלה העולמית.
טסלה דיווחה על רווחיה הרבעוניים על רקע הסאגה המתמשכת של מאסק עם טוויטר, שתבעה את המיליארדר על ביטול הסכמתו לרכוש את פלטפורמת המדיה החברתית. המשפט אמור להתחיל באוקטובר.
טסלה גם החלה לאחרונה לפטר עובדים, בהתאם לתוכנית שהתווה המנכ"ל מאסק בחודש שעבר כאשר הכריז שיש לו "תחושה ממש רעה לגבי הכלכלה". הוא גם הצהיר כי המפעלים החדשים של טסלה בטקסס ובברלין הם "תנורים ששורפים כמויות אדירות של כסף" ומפסידים מיליארדי דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה