רכב

הפתרון לפקקים בתל אביב: הכביש העמוס ישודרג ב-8 חודשים

מחלף השלום המשודרג: עיריית תל אביב-יפו, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון יחלו בפיתוח המרחב העירוני במחלף השלום שיכלול הצללה, הרחבת מדרכות, סימון נת"צים וסלילת שבילי אופניים
מערכת ice |  11
תחנת רכבת השלום החדשה (צילום cloudview שבתאי טל)
שדרוג מחלף השלום העמוס יוצא לדרך: השבוע החלו עיריית תל-אביב–יפו , משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון בעבודות לשדרוג המקטע המערבי של מחלף השלום - מדרך מנחם בגין ועד רמפת איילון דרום. השדרוג יכלול פיתוח של המרחב העירוני לטובת הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים והקורקינטים. העבודות תבוצענה בימים ראשון עד חמישי, משעה 07:00 עד השעה 18:00 ותמשכנה כשמונה חודשים.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "דרך השלום היא אחד מצירי התנועה הראשיים שמובילים לתוך תל אביב- יפו וממנה, כך  ששדרוג המרחבי התחבורתי בה ישרת לא רק את תושבות ותושבי העיר אלא גם את היוממים הרבים שמגיעים לעירנו מדי יום. על ידי פיתוח מקטע זה אנו הופכים ציר תנועה עמוס נוסף למרחב עירוני מזמין, ששם את הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות".
מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "מחלף השלום משרת עשרות אלפי הולכי רגל, רוכבי אופניים, נוסעי רכבת ישראל ואוטובוסים, ונהגי הרכב הפרטי. העבודות משקפות את סדרי העדיפויות של המשרד לעודד הליכתיות באמצעות מרחב מזמין, מוצל, וקישוריות לאמצעי תחבורה משלימים ובני קיימא - אופניים ותחבורה ציבורית".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה והבטיחות בדרכים: "אנו שמחים לצאת לדרך עם פרויקט משמעותי וחשוב ביותר בצומת הכי סואן במדינה. שנים רבות נוסעי הרכבת, משתמשי התחבורה הציבורית, הולכי הרגל ורוכבי האופניים לא קיבלו את היחס הראוי במקום שמהווה שער כניסה לעיר. בסיום העבודות ההתניידות במחלף תהיה מכבדת עבור כלל משתמשי הדרך, עם מדרכות רחבות ושבילי אופניים מוצללים לצד נתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים".
מחלף השלום הוא בין המחלפים העמוסים בישראל. מדובר בציר שמחבר בין הרשויות תל אביב - יפו, רמת גן וגבעתיים. המחלף מהווה שער כניסה לאלפים רבים המגיעים לתל אביב- יפו מדי יום מכל רחבי המדינה דרך תחנת רכבת השלום והכבישים המחברים.
במסגרת השלב הראשון של עבודות שדרוג מחלף השלום, יסללו נתיבי תחבורה ציבורית לשני הכיוונים לצד פיתוח מרחב תחנות אוטובוס; יסללו שבילי אופניים בטיחותיים, מופרדים ומוצלים לשני הכיוונים; מרחב עירוני מחודש שיכלול מדרכות רחבות ומונגשות, ספסלים, פחי אשפה, מתקני עגינה לאופניים ולקורקינטים, לצד עשרות עצים חדשים שיינטעו לאורך התוואי; וכן יתווספו סככות הצללה בגשר חיים לנדאו (מזוהה כ"גשר השלום") לרווחת משתמשי הדרך. צפי סיום עבודות השלב הראשון באפריל 2023.
השדרוג מתבצע כחלק מהמדיניות של עיריית תל אביב -יפו להיפוך הפירמידה - לפיה במקום הראשון מוצבים הולכי הרגל, אחריהם נמצאים משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי הכלים הדו גלגליים ובתחתיתה הנוהגים ברכב הפרטי – אנו שמים דגש על פיתוח המרחב העירוני וקידום פרוייקטי תחבורה רבים שיספקו לתושבים ולמבקרים בה מגוון אפשרויות תחבורתיות להתניידות מהירה, נוחה, זולה, בריאה ובטוחה, בדומה לנעשה בערים המובילות בעולם.
נציין כי באזור זה, מקודמים פרוייקטי תחבורה נוספים רבים, בהם: "דרך בגין המתחדשת" (שדרת הקריה), מהיר לעיר, נתיבים מהירים בנתיבי איילון, רשת אופנידן והרכבת הקלה.  שדרוג המחלף יחבר בין כלל הפרויקטים וייצר רצף תנועתי, זמין, מהיר ובטוח, תוך מתן מענים איכותיים, שיסייעו לקידום השימוש בתחבורה בת קיימא: תחבורה ציבורית, רכיבה על אופניים וקורקינטים והליכה ברגל.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    יח״צ יח״צ יח״צ
    מהנדס תנועה 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור לכם שלא יהיה שום שיפור במצב התנועה באזור ובכלל רק שיפורים בערוגות הפרחים.
    סגור
  • 9.
    למעשה שנים של פקקים ובלאגן ולא 8 חודשים (ל"ת)
    רותי 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    דיי עם ההתייפיות הלא מחוברת הזו
    יוני 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נשברים פה שיאי מכירת רכבים והחתיכת נקניק לא מחובר הזה פועל לצמצום נוסף.מה יהיה הסוף איתם . עד שאין פה חמישה קווים של רכבת תחתית אל תשחק אותה לונדון פריז ווינה.
    סגור
  • 7.
    פלסטר במקום חוסם עורקים (ל"ת)
    אחד שיודע 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    זה נקרא אצלם 'פתרון' אבל
    יורם ברט 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    קודם כל יהיו פקקים חמורים יותר למשך שמונה חדשים. אחר כך יתברר שדום דבר לא השתנה כי אין שם מקום לנתיבים נוספים כך שלמשת שים יהיה פחות כביש במקום יותר.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    גם ב
    הלל 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאול המלך בבקשה שימו הצלחה, חם מוות .
    סגור
  • 4.
    שנים על גבי שנים
    ביי 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בצפון לשפר צומת לוקח שנים של ל סבל ויסורים גם למקומיים וגם לתל אביבים שבאים לסוף שבוע.
    סגור
  • 3.
    אחלה מקסים נהדר
    אפ 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אבל במסוף 2000 יש מרחב גדול יותר. ניתן להקים בו את מרכזית ארלוזרוב, שצפויה לשלב רכבת אוטובוסים רקל ומטרו. ככה תהיה למרכז ישראל סופסוף תחנה מרכזית ראויה שתכלול את כל מה שמרכז תחבורתי צריך לכלול. השלום צריך להיות רק השלמה למה שיהיה שם
    סגור
  • 2.
    עוד קטסטרופה על ראשינו. נמאסתם. שתיסתם תלאביב. (ל"ת)
    גדי 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 1.
    בריחה מפיתרון
    חיים 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השינויים הם קוסמטיים הלבד ולא פתרון לעומס התחבורתי הקיים שם במיוחד באזור הפנייה לאיילון צפון.
    סגור
  • פחות כבישים יותר אופניים
    S 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בונה נתיב לאופניים והם נוסעים על הכביש מה המשמעות לעשות פחות 90 תרגילים ולעשות יותר ציבורי ולא וכל הרגל ולא אופניים שהם גם ככה על הכביש שום משמעות חבל על הכסף וכל הזמן מצומצמת צומצם וכל הזמן בפקקים
    סגור