רכב
טסלה מקבלת מתנה מוזרה ממרב מיכאלי ומשרד התחבורה
בישראל קיים נוהל שמחייב את כל כלי הרכב שעולים על הכביש – מלבד טסלה. איך משרד התחבורה מסביר את האפליה?
יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם, טסלה, משווקת את רכביה בישראל בתנאים שאף חברה מתחרה לא קיבלה, כך נחשף הבוקר בעיתון כלכליסט.
לפי הדיווח, משרד התחבורה מחייב יבואניות רכבים לסמן מכוניות חשמליות על ידי מדבקה של סימון נקודת טעינה (תקע) על מכסה שקע החיבור לחשמל. הסיבה, לפי המסמכים, היא לסמן עבור כוחות הכיבוי את העובדה שמדובר ברכב עם סוללות ליתיום יון במקרה של תאונה ושריפה, שבו הרכבים הללו הופכים מסוכנים במיוחד בשל הנטייה של סוללות כאלו להתלקח ולבעור במשך ימים. לכן, ללא סימון כזה לא יכול רכב חשמלי לעבור את מבחן הרישוי ולנסוע על הכבישים בישראל.
עם זאת, טסלה קיבלה מהמשרד פטור מאותו סימון. לדברי המשרד, "הדרישה לסימון כלי רכב חשמליים הינה דרישה של הרשות לכבאות, שמטרתה לסייע לאנשי ההצלה במצבי חירום. מאחר וחברת טסלה מייצרת ומייבאת רכבים מסוג חשמלי בלבד, החליט המשרד, בשיתוף עם הרשות לכבאות, לתת פטור מסימון נוסף. הנושא ממשיך להבחן מעת לעת בהתאם להתפתחות הטכנולוגית ברכבים ובהתאם לצורכי גופי ההצלה והביטחון".
עוד ב-
אלא שיצרניות אחרות שיש להן רכבים חשמליים בלבד, כמו Geely הסינית, לא קיבלו את אותו פטור, למרות שהסיבה לו תקפה גם לגביהן. הדבר אמור גם לגבי דגמי רכבים ייעודיים של יצרניות גדולות שאינם משווקים בגרסאות מבוססות בנזין או דיזל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.תשאל כל ילד על טסלהיאנוש פפריקה 03/2022/29הגב לתגובה זו0 0איזה היתממות של כלכליסט או יותר נכון תומר הדר הידוע. טסלה הפך להיות מוצר גנרי מובחן הרכב חשמלי. לכן (לי ולאחריו ולכל אחד) מובן העניןסגור
-
2.הבינה שאין לה סיכוי להיות ראש ממשלה אז כיוונה גבוהה לנס (ל"ת)יש לה הרבה הסברים 03/2022/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.שיסתכלו בפרונט אם יש גריל או איןאני 03/2022/22הגב לתגובה זו0 0יותר בולט ממדבקה וכן, כנראה שאין כבאי שלא יודע איך נראה טסלה, בניגוד לשארסגור