רכב
מחירון אפריל חושף: כמה מהר חשמלית משומשת מאבדת מערכה?
שוק המשומשות החשמליות הגיע באפריל לנקודת שפל, כך עולה ממחירון הרכב של לוי יצחק לחודש אפריל. מהן הסיבות לכך?
.jpeg)
מחירון לוי יצחק לחודש אפריל חושף את ירידות הערך של המכוניות החשמליות, בעיקר של דגמי יד שנייה. אחת הסיבות לכך היא שחשמליות בנות שנתיים-שלוש כבר נחשבות כיום למיושנות. בנוסף, כאשר מכוניות חשמליות עוברות תאונה - התיקון יקר, מה שהופך מכוניות שערכן הוא מתחת ל-120-130 אלף שקל לכאלה שערכן אבד.
הדגמים שערכן נבדק הם של מכוניות שגילן שנתיים (מודל 2023). זאת כי לרוב מכונית לא נמכרת אחרי שנה, ואת רוב דגמי החשמליות לא שיווקו בישראל לפני שלוש שנים. בנוסף, מכוניות בנות שנתיים, שכבר עברו את ירידת הערך המשמעותית הראשונית, הן המכוניות שציבור יכול להרשות לעצמו לרוב.
הפאנקי קאט של ORA הגיעה לישראל ב-2023, הייתה שווה 110 אלף שקל מיד שנייה בינואר. כעת היא שווה 104 אלף שקל – ירידה של 5.4% ברבעון, בנוסף, כשהחודש לבדו איבדה החשמלית של אורה אלפיים שקל מערכה. עוד מותג חשמלית שערכו ירד הוא ה"לימו" של EVEASY. "לימו" הייתה שווה בינואר האחרון 112 אלף שקל מיד שנייה, והיא שווה כעת 106 אלף שקל – ירידת ערך רבעונית של 5.3%.
עוד ב-
לעומת זאת, מחיר המותג הגדול, טסלה, דווקא עלה: הטסלה 3 לונג ריינג' דואל מוטור מודל 2023 הייתה שווה בינואר 179 אלף שקל מיד שנייה, וכעת היא שווה 182 אלף שקל. יבואני רכב רבים משחררים את המכוניות שלהם ממכס בדצמבר ומייקרים בינואר. היות והשנה זה לא קרה, ורוב המכוניות החשמליות טרם התייקרו, המלאים של השנה שעברה עדיין בנמל. טסלה לא הסתמכה על מלאי ישן ולכן מכוניותיה התייקרו - מה שדחף את הערך של מכוניותה למעלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה