רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זה מה שקרה בכ-2,000 אוטובוסים

ישראל פותחת את שנת 2025 עם כ-2,000 אוטובוסים חשמליים בכל רחבי הארץ במטרה ברורה לעבור בסופו של דבר לתחבורה ירוקה. בכך, 32% מצי האוטובוסים העירוניים בישראל מבוססים כיום על אנרגיות חלופיות, בעיקר חשמל וגז טבעי. שרת התחבורה מירי רגב: "תורמים את חלקנו בהפחתת זיהום האוויר ובצמצום פליטת גזי החממה"
מערכת ice | 
אוטובוסים חשמליים (צילום אפיקים)
ישראל פותחת את שנת 2025 עם כ-2,000 אוטובוסים חשמליים בכל רחבי הארץ במטרה ברורה לעבור בסופו של דבר לתחבורה ירוקה. בערי ישראל פועלים היום כ-2,000 אוטובוסים חשמליים, מהם 1,930 אוטובוסים עירוניים והשאר בקווים בינעירוניים, אשר מספרם יילך ויגדל בשנים הקרובות. 
32% מצי האוטובוסים העירוניים בישראל מבוססים כיום על אנרגיות חלופיות, בעיקר חשמל וגז טבעי. המעבר לאנרגיה ירוקה נועד לצמצם את התלות בדלקים מזהמים ולהפחית את פליטת גזי החממה, תוך שיפור איכות האוויר ואיכות החיים במרכזי הערים.
עשרות ערים באירופה כבר הציבו יעדים של 100% תחבורה ציבורית חשמלית עד סוף העשור, ונראה כי ישראל מתקדמת בקצב מהיר ליעד זה. משרד התחבורה קבע את שנת 2035 כשנת היעד למעבר מלא לאוטובוסים חשמליים בערים, אך נראה כי היעד יושג עוד הרבה לפני כן.
המהלך, שאותו מובילה השרה רגב, תואם את יעדי הקיימות המקובלים היום בעולם, ותומך במאמץ הלאומי לקידום תחבורה ציבורית ירוקה. הרחבת השימוש באוטובוסים חשמליים צפויה להימשך גם בשנת 2025 עם השקעות משמעותיות נוספות בתשתיות טעינה, חידוש הצי הקיים ודרישות מחמירות ממפעילות התחבורה הציבורית לשימוש באוטובוסים חשמליים.
השימוש הגובר באוטובוסים חשמליים מדגיש את המחויבות לצמצום זיהום האוויר בערים, לצד קידום תחבורה ציבורית יעילה, נגישה ואחראית יותר כלפי הסביבה והציבור הרחב. עם המשך התמיכה וההשקעה, תחבורה ציבורית חשמלית תהפוך לחלק מרכזי עוד יותר במערך התחבורה בישראל, אחרי שלאחרונה אף הוקמה בתל אביב תחנה מרכזית חדשה רק לאוטובוסים חשמליים.
שרת התחבורה מירי רגב: "המהפכה הירוקה בתחבורה הציבורית הולכת ומתממשת לנגד עינינו, תוך שיתוף פעולה פרודוקטיבי של מפעילות התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. בכך תורם משרד התחבורה את חלקו בהפחתת זיהום האוויר ובצמצום פליטת גזי החממה, כמו גם להפחתת מפגעי הרעש ברחובות הערים. כל אלה משתלבים במאמצינו לשיפור השירות בתחבורה הציבורית ולעידוד השימוש בה על חשבון הרכב הפרטי, הגודש ופוקק את כבישי הארץ, ובמקביל להורדת יוקר המחיה".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "משרד התחבורה, בהובלת שרת התחבורה מירי רגב ובשיתוף פעולה עם מפעילי התחבורה הציבורית בישראל, מוביל מדיניות ירוקה בכל תחומי התחבורה. מטרתנו היא להפעיל את כל מערך התחבורה הציבורית לסוגיו באנרגיה נקייה, וכך להפחית את זיהום האוויר, את הרעש ואת צריכת הדלק בכלל".
לסיום סיפר: "תהליך חישמול הרכבת הולך ומתקדם, כשליש ממערך האוטובוסים העירוניים כבר מונע בחשמל, הרכבות הקלות כולן מונעות בחשמל, וכך מתקדם החזון הירוק של משרד התחבורה צעד אחר צעד לעתיד של אוויר נקי בערים וגם מחוצה להן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה