רכב

דרמה בעולם הרכב: שלושה מותגי הענק יהפכו לאחד ב-2026

הונדה וניסאן יחד עם מיצובישי שתחת שליטתה, יתמזגו לחברה אחת שתהפוך לשלישית בגודלה בעולם, תוך קצת יותר משנה
מערכת ice | 
הונדה מורידה רכבים מהכבישים (צילום ויקיפדיה, shutterstock)
רק בסוף השבוע האחרון, עולם הרכב קיבל הכנה מוקדמת לקראת לאירוע משנה היסטוריה. חברות הרכב היפניות הונדה וניסאן, כולל מיצובישי שבשליטתה, שמנהלות שיחות ראשוניות לגבי מיזוג אפשרי, במטרה לחזק את יכולתן להתחרות בשוק הרכב החשמלי, במיוחד בסין שם הן מתקשות לבסס שליטה, החליטו היום (שני) רשמית להפוך את המיזוג הלכה למעשה והמהלך יקרה ב-2026.
כזכור, השיחות שתחילה היו רק דיבורים עקרוניים, התקדמו במהירות עד כדי הגעה לסיכום, כאשר שתי החברות הגיבו בהצהרה זהה לפיה הן בוחנות אפשרויות שונות לשיתוף פעולה עתידי, תוך ניצול החוזקות של כל אחת מהן. כעת הונדה וניסאן שכוללת בתוכה את מיצובישי יתמזגו תוך קצת יותר משנה למותג אחד שיהיה ליצרנית השלישית בגודלה בעולם וכוח עולה.
המיזוג בין יצרנית הרכב השנייה והשלישית בגודלה ביפן יעבור בחינה פוליטית מדוקדקת ביפן בשל החשש מפיטורים נרחבים, וניסאן תצטרך להתמודד עם פירוק הברית שלה עם יצרנית הרכב הצרפתית רנו. בנוסף, קיימות שמועות על התעניינות של חברת פוקסקון הטייוואנית ברכישת שליטה בניסאן.
 
בעקבות הדיווחים על השיחות הראשוניות בשבוע שעבר, מניות ניסאן זינקו ביותר מ-23% בבורסת טוקיו, בעוד מניות הונדה ירדו בכ-3%, ומניות מיצובישי קפצו בכמעט 20%. המגעים מתקיימים על רקע התחרות הגוברת בתעשיית הרכב העולמית, במיוחד מצד יצרניות סיניות כמו BYD, שהכנסותיה הרבעוניות עקפו לראשונה את טסלה באוקטובר.
כזכור, הונדה ויצרניות רכב יפניות אחרות מייצרות רכבים היברידיים כבר תקופה, אך הן מתקשות להתחרות בתחום הרכב החשמלי עם חברות כמו BYD הסינית וטסלה של אילון מאסק. הונדה הודיעה בחודש מאי על כוונתה להשקיע עשרות מיליארדי דולרים באסטרטגיית הרכב החשמלי שלה עד 2030
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה