רכב

יעצור את המשבר? מובילאיי חושפת את הפיתוח חדש שלה

עם ירידה של 57% בשווי המנייה, המשבר באינטל וגלי פיטורים אין ספק ש-2024 הייתה שנה קשה למובילאיי. כעת, בחברה חושפים למשקיעים את הפיתוחים החדשים שלה בתחום הרכב האוטונומי וטוענים שאלו יצאו לשוק עד 2027 | כל הפרטים
מערכת ice | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוטיוב/ מובילאיי)
אין ספק ש-2024 הייתה שנה קשה למובילאיי. חברת האוטו-טק הישראלית שהונפקה לפני עשור בוול-סטריט ונמכרה לאינטל אי שם ב-2017 לאינטל, קיוותה לעשות מהפכה בתחום הרכב העולמי, אך בשל שורה של נסיבות היא החלה לרשום ירידה בהכנסות ובשווי המנייה. כעת, בצל התעניינות המחודשת של השוק ברכבים האוטונומיים, מוביליאיי בהובלת פרופ' אמנון שעשוע החליטו לרכב על הגל. 
במהלך כנס משקיעים שקיימה במינכן בשבוע שעבר, החברה חשפה לוחות הזמנים שלה בנוגע לפיתוחה בתחום הרכב האוטונומי. על פי טענות החברה, היעד שלה הוא להציע למכירה רכבים עם המערכות שלה שאינם דורשים נהג עד 2027.
לפי הפרטים שפורסמו לראשונה בכלכליסט, במצגת שהחברה הציגה למשקיעים היא חשפה שעלות חבילת ADAS "היקפית" המאפשרת נהיגה על כבישים מהירים וחניה בהיגוי אוטונומי ללא התערבות נעה כיום בין 500 דולר ל־1,500 דולר, בהתאם לביצועים.
החל מ־2026, המחיר צפוי לרדת ל־700-800 דולר. לעומת זאת, חבילה אוטונומית שמייתרת את הנהג בכל תנאי הכביש והחוק, כמו מערכת ה־DRIVE של מובילאיי, צפויה לעלות כ־50 אלף דולר עד 2027.
המשמעות היא כי רכבים ללא נהג עשויים להגיע לשוק המסחרי בעתיד הקרוב, בעיקר במתכונת של מוניות רובוטיות מסובסדות על ידי ממשלות או עם החזר הוצאות, וייתכן שגם מספר מצומצם של רכבי יוקרה פרטיים, שבעליהם יהיו מוכנים לשלם על החדשנות והנוחות. 
מתוך מודעות לפופולאריות של טכנולוגיית הבינה המלאכותית, בחברה שמו דגש משמעותי על מקומה של הטכנולוגיה במערכות הנהיגה האוטונומית שהיא מפתחת. כעת, כל מה שנותר הוא לראות האם בצל כניסתן של חברות נוספות אל שוק הרכב האוטונומי המתפתח האם מובילאיי שנחשבת לשחקנית מובילה בתחום תצליח לשמור על מעמדה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה